Veerbootperikelen

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
Wilbert Geers
Maestro

Veerbootperikelen

Berichtdoor Wilbert Geers » Ma Apr 16, 2012 10:21 am

In mijn Corsica en Sardinië nieuwsbrief besteedde ik aandacht aan het volgende:

Veerbootperikelen
Het Corsica Prikbord meldt Moby Lines wordt Corsica Ferries?

Nou zo erg is het nog niet, maar diverse posters melden dat hun overtocht met Moby Lines is omgezet. Ipv Genua bijv Livorno of ipv de snelle Moby boot een langzamere. Ook zijn er tijden veranderd. Soms krijgt je daar een mail over, maar diverse posters melden dat ze helemaal geen bericht hebben gekregen.

Zelf nu ook maar eens gekeken: ook onze boeking van Genua naar Olbia is veranderd. De tijd is een half uur eerder en we komen een of 2 uur later aan! Zonder ons daarvan in kennis te stellen!

tot zover de nieuwsbrief, hebben jullie ook soortgelijke ervaringen?

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Ot van Tussenbroek
Maestro

TRAGHETTI PER LA SARDEGNA

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Do Apr 19, 2012 10:14 am

Cari amici di Armando Farina kunnen jullie ons wat meer vertellen ?
Mijn info betreffende de traghetti komt van de Regione cq de pers:
De verkoopdeal van de oude Tirennia aan de CIN (Moby/ GNV /Grimaldi is afgewezen door de Euro commissie vanwege trustvorming, dzw de Regione heeft gelijk gekregen en Monti heeft nu bepaald dat de oude Tirrenia verkocht zal gaan worden aan een consortium tw Onorato Participazione (Maffia baas van Moby) 2 invest bedrijven uit Italia en mogelijk een Spaanse en een Griekse reder. Dus allemaal bedrijven die zich nu niet bemoeien met Sardegna! Maar het belangrijkste feit is dat Monti heeft vastgelegd dat ook de Regione Sarda moet meedoen voor ca 20%. Dit is dus juist wat Cappellacci steeds naar voren heeft gebracht!
Dus een nieuwe Tirrenia gaat er komen, denk dat dit pas na de zomer z'n beslag zal krijgen, dus het blijft aanmodderen, kijk goed uit naar offertes, vooral de Tirrenia heeft er nog wel eens wat !
Er zullen nog vele koppen lees boten wegvallen !

Saluti / Ot

Sardegna piu di un mare di ferie !

Terug naar “Sardinië, hoe kom ik er?”