overtocht

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
Frans
Ospite

overtocht

Berichtdoor Frans » Di Jun 26, 2012 12:35 pm

Mijn vraag zal vast wel vaker zijn gesteld maar ik kan van recente datum op het forum niet zo snel iets vinden.
Wij willen deze zomer rond half juli met de camper naar Sardinie. Is het beter of voordeliger om van tevoren een overtocht te boeken of om dit te ter plaatse te doen ? Voordeel om ter plaatse te boeken is dat ik niet vast zit aan een bepaalde datum en tijdstip om heen en terugreis te moeten doen. Anderzijds wil ik er wel zeker van zijn dat ik de overtocht kan maken en dan ook weer niet tegen grote te prijsverschillen ! Maakt het overigens nog veel uit vanwaar ik de overtocht doe ??

Ot van Tussenbroek
Maestro

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Vr Jun 29, 2012 11:11 am

Signor Frans,
Het enige wat ik je hierover kan zeggen is dat als je van te voren boekt je zeker bent van plaats, prijzen maken in principe niet uit. Bij vooraf boeken zijn er soms aanbiedingen! Hangt er vanaf wanneer je wilt varen?
Hoogseizoen in het weekend kan redelijk vol zijn, vooral wk 30/31 naar Sardegna en retour wk 33/34 retour.
Vanuit waar wil je de oversteek doen ?

Saluti Ot

Sardegna piu di un mare di ferie !
Frans
Ospite

overtocht

Berichtdoor Frans » Vr Jun 29, 2012 12:33 pm

Hallo Signor Ot,

Bedankt voor je reactie !! Ik wil zo rond 23 juli hier vertrekken maar kan ook zijn dat ik een paar dagen eerder weg kan. De oversteek wil ik vanuit Genua of eventueel Livorno doen. Denk je dat ik ten alle tijde tegen een redelijk tarief oversteek kan maken vanuit Genua of Livorno ??
Na heel veel jaar Gardameer wordt dit voor ons 1e keer Sardinie. Als ik het zo op internet zie lijkt het idd een schitterend eiland en ik denk dat we ter plekke gaan beslissen waar we het eerst naar toe zullen gaan.
Groet, Frans

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Vr Jun 29, 2012 3:59 pm

Moby Lines en Corsica Ferries werken nu samen om boeten vol te krijgen. (houd onder andere in dat ze lijndiensten die half vol zitten combineren) Een boot heeft maar een beperkt aantal plekken om campers kwijt te kunnen. Zal je net zien dat het problemen oplevert.

Daarnaast als je in Genua (of andere drukke haven) in de hitte drukke sosm chaotische haven nog een kantoortje moet zoeken om een ticket te verkrijgen. Ik zou het wel weten en de ticket vast kopen. Dan zwaai je wat met je ticket uit je raampje en ze helpen je weer verder, wan tEngels spreken ze over het algemeen ook niet.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Ot van Tussenbroek
Maestro

FERRY SARDEGNA

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Ma Jul 02, 2012 10:20 am

Ciao Frans,
Waarom helemaal naar Livorno rijden, zou vanuit Genova vertrekken:
Kijk bij Tirrenia of Moby Lines !
Maar ook dit jaar vaart er een boot verzorgd door de Regione Sarda van Vado Ligure (Savona) naar Porto Torres: vertrek 19.30 en aankomst 6.45 uur. niet elke dag maar wij zijn zelf begin September vorig jaar met ze gevaren en fantastisch ! Prima berijkbaar en geen chaos zoals in Genova!
Kijk eens bij de webside SAREMAR, je moet de lengte van de camper opgeven. De vaartijden zijn zeer goed !
Zou wel van te voren reserveren, ondanks minder toeristen vanwege de crisis zou ik toch reserveren, het is wel de drukke tijd!
Laat ons even weten of het gelukt is?

Saluti / Ot

Sardegna piu di un mare di ferie !

Terug naar “Sardinië, hoe kom ik er?”