Voorbeeldberekeningen

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
Wilbert Geers
Maestro

Voorbeeldberekeningen

Berichtdoor Wilbert Geers » Do Nov 15, 2012 9:34 pm

De pagina "Voorbeeldberekeningen" mbt overtochten met de veerboten heb ik bijgewerkt met de afvaarten voor volgend jaar. Dezelfde maandag en vrijdag die dus een dag vroeger zijn: 15 juli – 9 augustus. Deze berekeningen zijn vooral voor hen die:

- geen idee hebben wat de prijzen kunnen zijn.
- prijzen met vorig jaar willen vergelijken.

Ik zie nog niet veel vroegboekkortingen en over het algemeen lijkt er op dat het weer duurder is geworden. Natuurlijk kunnen die kortingen in de loop van de tijd nog veranderen. Maar dat kan ook betekenen minder korting. De overtochten met de boten van Terrenia staan er nog niet op, misschien moeten we even wachten met boeken tot dat die bekend zijn.

Corsica&Sardinia Ferries lijkt minder afvaarten geprogrammeerd te hebben dan vorig jaar. Ook SNCM en Moby Lines lijken nu minder overtochten te hebben: SNCM vaart niet eens elke dag! Ook zijn er nogal wat tijden veranderd. Zo vaart Moby niet 's morgens om 11.00 maar 's middag om 16.00 uur van Olbia naar Livorno. Dat wordt dus goed nadenken wat te doen als je 's avonds laat pas op het vaste land aankomt. Hotelletje en dan naar huis, of 's nachts rijden?.

SNCM heeft geen dagboten en vaart vanaf Marseille naar Porto Torres. Terwijl Olbia / Golfo di Aranci het domein lijken te zijn van Moby en Corsica&Sardinia Ferries.

Ik denk dat je meer creativiteit en zoekcapaciteit moet tonen dan andere jaren om de voor jou meest aantrekkelijke overtocht te vinden.

Voor uitgebreide voorbeeldberekeningen ga naar deze pagina.

Let op dit zijn de conclusies op 15 november 2012!

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl

Terug naar “Sardinië, hoe kom ik er?”