Van Cala Gonone naar Alghero

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
Brongerzz
Ospite

Van Cala Gonone naar Alghero

Berichtdoor Brongerzz » Zo Jul 06, 2014 11:14 pm

Hallo,
Over 3 weken gaan mijn vriendin en ik 11 dagen naar Sardinië. We hebben zelf een route uitgestippeld en vliegen naar Alghero (heen en terug).
Op een gegeven moment willen we van Cala Gonone (Dorgali) terug naar Alghero.

We hebben de hele vakantie een huurauto ter beschikking en zagen via de routeplanners dat het van Cala Gonone 200 km naar Alghero rijden is (ongeveer 3,5 uur rijden).

Nou is mijn vraag of deze route een beetje te doen is. Op foto's zie ik veel bergen in de buurt van dorgali, dus ik ben benieuwd of het echt zo lang door de bergen rijden is. Anders denk ik dat we het lang niet met 3,5 uur halen.
Welke route zouden jullie nemen?

Alvast bedankt!

tkriek
site admin

Snelste route Dorgali Alghero

Berichtdoor tkriek » Ma Jul 07, 2014 11:37 am

Hallo,

Volgens mij is de snelste route Dorgali-Nuoro stukje ss131dcn en dan de ss129 naar Macomer. Van daar af ss131 naar Sassari en dan naar Alghero.

Van Dorgali naar Nuoro kom je langs Oliena of via de sp38 (afslag na Lago Cedrino) naar de ss129, door de vallei en de berg op naar Nuoro, dat is prima te doen. Vanaf Nuoro de ss131dcn is een klein stukje tot aan de afslag ss129 of je kunt de ss129 direct volgen vanaf Nuoro, ze kruisen elkaar bij Orani weer. De ss129 loopt van daar af praktisch door de vallei tot aan de ss131 vlak voor Macomer (Birori), je komt dan langs Santa Sabina bij Silanus. Vanaf Macomer is het dan klimmen tot aan de hoogvlakte van de Campeda en tot aan Sassari kan je lekker opschieten en heb je ook benzine stations bij Thiesi en voor Sassari. Van Sassari naar Alghero wijst de weg zich vanzelf. Als je benzine wilt tanken voor je de auto inlevert moet je even doorrijden tot voor Alghero, daar kan je benzine tanken en dan weer een stukje terugrijden naar het vliegveld.

groetjes

Timbert

PS Bij de laatste overstromingen is de brug tussen Dorgali en Oliena beschadigd, ik weet niet of deze inmiddels al weer bruikbaar is.

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/
Brongerzz
Ospite

Berichtdoor Brongerzz » Ma Jul 07, 2014 4:34 pm

OK top! Super bedankt voor je reactie, hier heb ik wel wat aan :)

Terug naar “Sardinië, hoe kom ik er?”