Voorbeeldberekeningen 2015 Sardinie

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
Wilbert Geers
Maestro

Voorbeeldberekeningen 2015 Sardinie

Berichtdoor Wilbert Geers » Do Nov 20, 2014 4:02 pm

Elk jaar maak ik in ongeveer de derde week van november een aantal proefboekingen voor dezelfde dagen. Namelijk maandag 13 juli en vrijdag 7 augustus. Je kunt dan zien:

- wat een overtocht ongeveer kan kosten

- en vergelijken wat deze overtocht vorig jaar kostte

Het is niet - zoals op veel veerdiensten gewoon - dat een ticket voor de veerboot naar Corsica of Sardinië altijd en overal hetzelfde kost. Sterker nog: dezelfde veerdienst vanuit dezelfde haven op het zelfde tijdstip met dezelfde boot en maatschappij kan een paar dagen later goedkoper zijn of duurder.

De voorbeeldberekeningen zijn gemaakt en dit zijn de kanttekeningen / conclusies:

1. De prijzen zijn momenteel vergelijkbaar of zelfs lager dan vorig jaar.

2. Boeken met de SNCM kan beperkt, MAAR: SNCM verkeert op moment van proefboeken in een traject van wel/geen faillissement, doorstart enz. Momenteel hebben ze alleen afvaarten vanuit Marseille naar Corsica. Tickets naar Sardinië heb ik nog niet gezien.

3. Als je nu zelf gaat (proef)boeken en je merkt dat de prijs lager is dan de prijs (ongeveer vergelijkbaar) van mijn voorbeeldboeking, dan is direct boeken zeker te overwegen. Veel goedkoper zal het niet worden, is mijn idee. Kom je behoorlijk duurder uit, dan is wachten een betere optie. Normaal gesproken boek ik de boot pas in januari of februari, maar ik ga al vast eens kijken hoe het voor mijn specifieke situatie uitpakt. En wie weet boek ik dan wel direct!

[Voorbeeldberekeningen 2015 Sardinie]

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl

Terug naar “Sardinië, hoe kom ik er?”