EasyJet e Sardegna

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
Christina
Consigliere

EasyJet e Sardegna

Berichtdoor Christina » Do Mei 25, 2006 6:11 pm

Beste Sardiniëgangers,
Onderstaand bericht is zojuist gepubliceerd op de website van EasyJet.
Hopelijk wacht HLX en Ryanair niet hetzelfde lot!
Saluti di Christina

easyJet mag niet op Sardinië vliegen
De regionale rechtbank van Lazio, Italië, heeft besloten de Britse low cost vliegmaatschappij easyJet te verbieden vluchten uit te voeren van Milaan naar Olbia, Sardinië. Op 21 april 2006 plande easyJet haar 1e vlucht naar Olbia, maar werd daarin tegengehouden door de Italiaanse autoriteiten en de ENAC (Ente Nazionale Aviazione Civile). easyJet diende een aanklacht in bij de Italiaanse rechtbank en bij de Europese Commissie. Lopende de rechtszaak wilde easyJet haar passagiers vervolgens gratis vervoeren, maar ook dit werd door de ENAC verhinderd.

Op 12 mei 2006 werd bekend dat de vluchten naar Olbia vanaf de basis Milaan Malpensa voorlopig niet mogen worden uitgevoerd. easyJet reageert verontwaardigd, aangezien op deze manier de maatschappijen Meridiana, AirOne en Alitalia worden bevoordeeld ten opzichte van de lowcosters easyJet en ook Ryanair. easyJet stelt dat het PSO systeem (Public Service Obligation) in Italië wordt misbruikt door het Italiaanse ministerie van Transport en de ENAC. “Dit systeem wordt misbruikt om alsnog staatssteun te verlenen aan nationale maatschappijen, via een achterdeurÂâ€

Paolo
Informatore

easyjet

Berichtdoor Paolo » Vr Mei 26, 2006 9:57 am

Zolang ze maar nog wel op Cagliari mogen vliegen ben ik niet ongerust.. al is dit natuurlijk geen goed nieuws!!

Herman
Consigliere

Re: EasyJet e Sardegna

Berichtdoor Herman » Vr Mei 26, 2006 10:57 am

Christina schreef:Beste Sardiniëgangers,
Onderstaand bericht is zojuist gepubliceerd op de website van EasyJet.
Hopelijk wacht HLX en Ryanair niet hetzelfde lot!
Saluti di Christina

Dit gaat om de binnenlandse vluchten in Italie, HLX vliegt vanuit het buitenland en Ryan Air ook. In Cagliari zijn er op het moment regelmatig vertragingen door die toestanden, ik had gisteren 1,5 uur vertraging op mijn Alitalia vlucht naar Rome, had nog een kwartiertje om van de A-pier naar B01 te rennen en mijn vlucht naar Brussel te halen....
Groetjes,
Herman.

Paolo
Informatore

Berichtdoor Paolo » Vr Mei 26, 2006 2:03 pm

ik vlieg pas in augustus.. dan zijn ze wel klaar met staken en andere rotzooi.. hoop ik dan :?

Gast

Berichtdoor Gast » Vr Mei 26, 2006 4:52 pm

kreeg net te horen van het reisburo dat alle Alitalia vluchten naar en van Cagliari voorlopig gannuleerd zijn, ik vlieg dus maandag Brussel-Milaan met Alitalia en dan verder met Meridiana.
Groetjes,
Herman.

Gast

Berichtdoor Gast » Ma Mei 29, 2006 12:47 pm

Hai allemaal ,

Ook ik kreeg net een mail van het reisburo ,dat mijn vlucht op 20/6 van rome naar cagliari veranderd is, ik vlieg nu met meridiana. Maar voor de terug reis is het niet veranderd, ik wacht maar af.

Gr klaas.

Gast

Berichtdoor Gast » Za Jun 03, 2006 2:11 pm

Hallo allemaal.

Ik kreeg net bericht van het reis buro dat ook mijn terug vlucht van cagliari naar rome met alitalia veranderd is , ik vlieg ook met meridiana.
Volgens mijn dochter komt het doordat alitalia telaat is geweest met het aanvragen van vergunning voor het vliegen op sardinie.

gr Klaas

Terug naar “Sardinië, hoe kom ik er?”