tips Noord Sardinië welkom

Ontdek culinair Sardinië. Welke (streek)gerechten eet je wààr? Recepten gezocht/gevonden? Goede of slechte ervaringen bij een restaurant? Laat deze rubriek uitgroeien tot een culinaire wiki.
liza1811
Ospite

tips Noord Sardinië welkom

Berichtdoor liza1811 » Za Jul 26, 2014 9:16 am

Waar we normaal elk jaar een stedentrip maken hebben m'n zusje en ik dit jaar besloten vijf dagen naar Sardinië te gaan om lekker te eten en drinken en bij (hopelijk nog) mooi weer aan het strand te liggen. Ik ben zelf 8 jaar geleden al eens geweest en vond het een geweldig eiland! Toen heb ik de west en zuidkust gezien dus nu willlen we ons richten op de noordelijke kant van het eiland. Graag zouden wij wat tips krijgen voor fijne restaurants, een leuk wijnhuis om te bezoeken en leuke agriturismo.

Onze trip start in Alghero waar we landen, dan willen we richting Palau rijden maar ergens daar tussen voor de eerste nacht een agriturismo boeken (aangezien we pas om 19:00u landen). Daarna wilden we twee nachten in Palau blijven om daar de omgeving te verkennen en vanuit daar weer richting Alghero (via de noordkust rijden?) in weer een agriturismo verblijven.(misschien omgeving Alghero of Santa Teresa?)

En zitten er in Palau goede restaurants? Of hebben jullie een aanbeveling voor restaurants in Noord-Sardinie?

tkriek
site admin

tips noord-Sardinië

Berichtdoor tkriek » Do Jul 31, 2014 10:11 pm

Hallo Liza,

een paar tips misschien. In een agriturismo kan je uitstekend eten daarvoor hoef je niet apart naar een restaurant te gaan. In Santa Teresa di Gallura zit een goed visrestaurant, Il Chiostro. In Palau heb je een restaurant, la Gritta, dat bekend staat als één van de tien beste van Sardinië (L'Espresso) , maar kijk vooral ook eens op Trip Advisor voor recensies van landgenoten.
Vlak onder Palau, richting Arzachena heb je agriturismo Lu Branu.
Bij Vignola Mare agriturismo Nuraghe Tuttusoni.
Vlak bij Alghero zijn er veel agriturismi, bijvoorbeeld Agave of Giuseppe Cuccureddu.
Wijnhuizen ben ik niet zo bekend mee, we zijn in Santa Maria La Palma geweest en vlak bij Alghero heb je de grootste Sella & Mosca die heel indrukwekkend moet zijn. De meer bekende wijnhuizen voor Vermentino zitten meer naar het zuiden (Cannonau, Carignano, Bovale), en de Vermentino in Berchidda en Oschiri, meer naar het binnenland.

Mocht je nog meer specifieke tips willen voor plaatsen laat het maar weten.

groetjes

Timbert

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/

Terug naar “Eten & Drinken”