vissen op Sardinië?

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Plaats reactie
keesw
Informatore

vissen op Sardinië?

Bericht door keesw » zo jun 17, 2007 1:27 pm

beste forum leden,
In september a.s. gaan wij (Elfriede en Kees) voor het eerst op vakantie naar Sardinië. We verwachten er erg veel van. O.a. door middel
van dit forum zijn we al veel te weten gekomen. De passie waarmee door velen gesproken/geschreven wordt over het eiland en de eilanders werkt op ons aanstekelijk.
Gemist in alle info heb ik tot nu toe de hengelsport. Ik ben van plan een vlieghengeltje mee te nemen. Info over ervaringen/vergunningen/succesvliegen meer dan welkom!
alvast bedankt!
Keesw
Janina
Maestro

Bericht door Janina » zo jun 17, 2007 1:37 pm

Hoi Kees,

Je kunt natuurlijk vissen in zee vanaf de kant, een bootje huren, dat zie je veel mensen doen. Ook bij ons in Orosei zie je veel mensen vissen in de rivier, kokkels zoeken enz.

Ik ben geen visser, dus veel ervaring heb ik niet.

Veel plezier in Sardinie, geniet van de zee, het strand, lekker eten, ga de binnenlanden eens in.

gr. Janina :wink:
keesw
Informatore

vissen op Sardinië?

Bericht door keesw » zo jun 17, 2007 1:43 pm

dag Janina,
Hartelijk dank voor je reactie. We zijn zeker van plan het binnenland in te gaan en voluit te genieten van culinair- en cultureel Sardinië. Het vissen valt in de categorie 'spelen'. Dus als iemand bruikbare tips heeft?
groeten
kees
Ot van Tussenbroek
Maestro

PESCARE: DE HENGELSPORT

Bericht door Ot van Tussenbroek » ma jun 18, 2007 10:40 am

Ciao Kees en Elfriede (mooie naam!),
Naar welk gedeelte van Sardegna gaan jullie, ik wil indien mogelijk wel wat info voor jullie doen? Aan zee vissen wordt veel gedaan en in de rivieren wordt ook gevist, indien er water in staat. Ook zijn er vele meren waar gevist wordt. Over eventuele vergunnungen weet ik niets.
Wij gaan altijd in september, de mooiste maand na de lente maanden, doen jullie goed aan. Wij vertrekken 30/8, aankomst 1/9 Olbia.
Voor tips vraag maar daar zijn we voor als!

Saluti / Ot
Sardegna piu di un mare di ferie !
keesw
Informatore

Bericht door keesw » ma jun 18, 2007 11:13 am

beste Ot
Wij gaan naar het zuiden, Teulada. We hopen zowel de zuidkust als de zuidoost- en zuidwestwestkust voor een deel te kunnen bekijken. Ook trekt ons het hopelijk authenthieke binnenland heel erg. Tussendoor wil ik dan af en toe een uurtje met een vlieghengel een beetje vissen. Vnl zoetwater visserij in riviertjes of meren. Dit jaar ben ik daar pas mee begonnen, vandaar dat ik de meest kansrijke vliegen voor Sardinië niet ken. Is er kans op water in rivieren in de omgeving van Teulada in september? Forel?
bedankt alvast!
groeten
kees
Ot van Tussenbroek
Maestro

Bericht door Ot van Tussenbroek » ma jun 18, 2007 3:19 pm

Beste Corry,
Kan ik jouw hulp inroepen, ben niet bekend in de omgeving van Teulada??
Jullie wel? of iemand anders
bvd Saluti / Ot
Sardegna piu di un mare di ferie !
Laura B
Maestro

Bericht door Laura B » di jun 19, 2007 8:41 am

Hoi Keesw.,

Ik vis niet maar heb het even aan m'n man gevraagd. Die sleept al vele jaren zijn hengeltje mee naar S. :lol:

Hij zoekt nog steeds naar de ultime visplaats :cry:

Maar niet getreurd hoor, het is volgens mijn man een plezier om bij de rotsen een mooi stekje te zoeken en daar je hengeltje uit te gooien.

Voor het binnenland kan je het beste bij de inwoners informeren. Het is inderdaad zo dat, als je denkt een mooie stek te hebben gevonden het riviertje is opgedroogd. :twisted:

Over vergunningen wist ook hij niets te vertellen. Wij zullen het navragen bij de familie.

Heel veel plezier in S.

grtjes Laura B.
corry
moderator

Bericht door corry » wo jun 20, 2007 11:55 am

Ha Kees,

Helaas heb ook ik van vissen geen verstand, behalve dan om ze te eten :lol: . Ik zie weleens dat er vanaf het strand met een lange hengel wordt gevist of vanaf de pier. Maar ik begrijp dat je je op zoek bent naar zoetwater.
Ik vraag mij af of er in Sardinie veel zoetwatervis te vangen is. Nog los van het feit dat ondiepe plassen en riviertjes aan het eind van de zomer droog staan, en dus weinig overlevingskans voor vissen is, kan ik mij niet herinneren ooit forel gegeten of gezien te hebben in Sardinie.
Wel harder. Maar die vis zit in de prut van brak water en ik denk niet dat het nu leuk is om daar te vliegvissen. Volgens mij zijn de grote waterbekkens (zoals bij Posada) ook iets van een water wingebied om de regio van zoet water te voorzien en als ik het mij goed herinner is daarbij iedere vorm van sport op het water verboden.
Dus helaas... eigenlijk kan ik je ook niet veel verder helpen.
Gewoon hengel meenemen!

groet, corry
keesw
Informatore

vissen op sardinie

Bericht door keesw » wo jun 20, 2007 8:50 pm

allen,
dank jullie wel voor het meedenken en het reageren! ik zal mijn verwachtingen mbt zoetwatervis wat temperen en in elk geval ook wat spulletjes meenemen waar zeebaars in zou kunnen bijten (en die zijn zelf nog lekker ook...)
bedankt allemaal en alvast een hele prettige vakantie!
groeten
kees
Thomask
Ospite

Re: vissen op Sardinië?

Bericht door Thomask » di jan 29, 2019 3:42 pm

Dag Kees, je kan ook met een gids mee de zee op met een charter. Je kan in-shore vissen met levend aas bvb om tandbrasem (4-8kg) of amberjack (5-30kg) vangen. Ze gebruiken vaak levende calamar. Die moet je eerst gaan vangen en die vang je net bij zonsopgang - vroeg uit de veren dus :-) Deze vistechniek is voornamelijk trollen (slepend vissen) met de downrigger en kan heel het jaar door gedaan worden.

Verder kan je ook gaan spinvissen op tonijn, die wegen over het algemeen 20 - 60kg. Of je kan stilliggend of driftend op tonijn gaan vissen: met sardine of makreel maak je een voerspoor door regelmatig stukjes vis over boord te gooien. Aan de haak doe je een mooie makreel bvb. De tonijn die je zo vangt is over het algemeen groter : tussen 50kg en 250kg.
Je kan de betere boten om te gaan vissen op Sardinië hier vinden: https://www.tomscatch.com/nl/vissen-in/sardinie
emma_
Informatore

Re: vissen op Sardinië?

Bericht door emma_ » do feb 21, 2019 11:09 am

Eens gaan vissen lijkt me ook wel leuk. Deze zomer gaan we naar Sardinie, maar we nemen al heel wat spullen mee. Weet iemand of je ter plaatse ook vismateriaal kunt huren? Als je er met de boot op uittrekt is dit waarschijnlijk inbegrepen, maar hoe zit het als je van de kant wilt vissen? Kun je dan ook materiaal huren of neem ik het toch beter zelf mee?
Plaats reactie