Olbia - Costa Smeralda

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Plaats reactie
Yorunn
Ospite

Olbia - Costa Smeralda

Bericht door Yorunn » do feb 11, 2010 1:26 pm

Hellow Sardinë forummers !

Ik ben Yorunn, samen met mijn man en dochter willen we dit jaar Sardinë als onze vakantie bestemming kiezen
Door op jullie forum te 'snuisteren' ben ik al heel wat wijzer !
Ik probeer ook van thuis uit zoveel mogelijk informatie te verzamelen van wat we allemaal kunnen gaan bezoeken in de regio die we hebben gekozen als onze locatie
Wij zullen logeren eind augustus in Olbia
Kunnen jullie ons helpen met tips ivm onze vakantie?
corry
moderator

Bericht door corry » vr feb 26, 2010 3:24 pm

Hoi Yorunn,

Kun je misschien aangeven waar je belangstelling naar uitgaat? Wandelen, fietsen, raften, kanoen, zonnen, musea, eten, autorijden .......??
Leeftijd van je dochter misschien nog relevant?

Als je iets meer info geeft, krijg je denk ik wel respons.

groet, corry
Yorunn
Ospite

Bericht door Yorunn » vr feb 26, 2010 3:42 pm

Hey Corry,

Mijn dochter is 18j en waarschijnlijk gaat ook haar vriendje mee, zij hebben ook dezelfde ingesteldheis als wij wat vakantie betreft, ze hoeven natuurlijk niet 24u bij ons te blijven :)
Voor ons is een vakantie geslaagd als we de dingen gezien hebben in het land/eiland die we 'moeten' zien
Bezienswaardigheden is belangrijk, we wandelen graag, tussendoor relaxen aan t strand, maar we zijn geen zonnekloppers die godganse dagen aan het strand liggen.

Bedankt voor je reactie corry !!
Wilbert Geers
Maestro
Contacteer:

Bericht door Wilbert Geers » vr feb 26, 2010 6:31 pm

Dan lijkt me een dagtochtje om of op de Maddelena Archipel een must.
Je kunt er met de auto heen, maar een grote rubberboot huren (zodiac) en dan tussen de eilanden doorvaren is geweldig. Je kunt hier en daar aan land. Ook kun je Capo d Orso zien liggen die je overigens ook met de auto kunt bezoeken. Het een prachtige en bekende rotsformatie.
Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Ot van Tussenbroek
Maestro

Bericht door Ot van Tussenbroek » zo feb 28, 2010 6:03 pm

Ciao Jurunn,
Wat een aparte naam, wat is je origine als ik dat vragen mag?
Heb je bericht al enige tijd gezien, maar geen tijd gehad om jullie wat te helpen. Bekijk mijn berichten eens dan, kom al meer dan 35 jaar op Sardegna, getrouwd met een Sarda uit Perfugas. Probeer jullie wat tips te geven. Is jullie standplaats Olbia citta ? Of zitten in de omgeving ?
Komen jullie met de auto? Of vliegtuig/huurauto? Aankomst waar?
Eerste keer? Heel Sardegna is fantastisch, de provincie Olbia/Tempio heeft van alles te bieden, met als top DE COSTA SMERALDA. Een kustlijn met toch wel de mooiste stranden van Sardegna. Eind augustus/begin sept. nog behoorlijk druk.
Breng een bezoek aan Porto Cervo / Porto Rotondo daar heeft de hele wereld met geld een huis. Schrik niet van de prijzen!Ga naar Palau en steek over naar La Maddalena een prachtig eiland. Vanuit Palau kan je ookmet een boot langs de mooiste eilanden van Sardegna. Rijdt door langs de kust naar Santa Theresa, kan je de rotsen van Bonifacio op Corsica bewonderen.
De gehele kustweg van St. Theresa naar Catelsardo / Porto Torres is prachtig. Meer naar het westen richting Alghero. prachtige standen en als top Stintino, moet je vroeg zijn is zelf eind sept. nog druk.
Maar vergeet het binnenland niet plaatsen als Tempio Pausania / Aggius
met de granietrotsen en Valle delle Luna een spectakel als je het nooit gezien hebt. Ook Budduso en omgeving met z'n graniet.
Als jullie dagtripjes gaan maken maak een rondrit ook in het binnenland.
Voor te eten zijn er tips te over. Ik wil jullie er een niet onthouden en dat is Agriturismo IL VERMENTINO buiten Monti, ca 30 km van Olbia. Echt een aanrader, wel vooraf reserveren want is altijd vol. Toppie!
Voor meerdere tips hou ik me graag aanbevolen? Zijn zelf vanaf 28/8 op Sardegna aankomst Olbia, natuurlijk met de bekende MOBY LINES
Tanti Saluti
Ot e Anna
Sardegna piu di un mare di ferie !
Plaats reactie