Mooiste strand van Sardinië ?

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
dilago
Maestro

Mooiste strand van Sardinië ?

Bericht door dilago » ma jun 21, 2010 12:03 am

Ik heb ondertussen een aantal stranden aan de oost- en de zuidkust mogen aanschouwen en een lichte voorkeur voor het strand bij Tortoli gekregen. Toch heb ik al meerdere keren gehoord en gelezen, dat de stranden bij Stintino het neusje van de zalm schijnen te zijn, maar ik ben er zelf nog niet geweest. Ik heb wat foto's zitten bekijken en mijn interesse is gewekt. Zodoende denk ik er sterk over na om daar de volgende keer eens een kijkje te nemen.

Afbeelding
Stintino - La pelosa

Wat vinden jullie het mooiste strand van Sardinië?
S. Boi
Informatore

Bericht door S. Boi » ma jun 21, 2010 8:48 am

Zelf vind ik Orri en Cea een van de mooiste stranden van Sardinië.
Ben er dus ook jaarlijks te vinden.
ciao ciao
dilago
Maestro

Bericht door dilago » ma jun 21, 2010 11:17 am

Orri ben ik ook geweest, inderdaad erg mooi.

Afbeelding
Lido di Orri

Wat vond je van Stintino, te druk misschien?
S. Boi
Informatore

Bericht door S. Boi » di jun 22, 2010 8:19 am

Stintino ben ik 1 keer geweest. Schitterend strand, heel mooi zand.
En druk is het in augustus overal tegenwoordig op Sardinie. Als ik dit vergelijk met 25 jaar geleden hadden we het halve strand voor ons alleen.
Maar helaas weten ook andere mensen de weg te vinden naar de mooiste stranden.
Dit jaar zijn we wederom in Tortoli maar gaan we een paar dagen de zuid-westkust eens ff verkennen. Daar ben ik nog nooit geweest.
Ik ben benieuwd of de stranden daar net zo mooi zijn als de oostkust.
ciao ciao
dilago
Maestro

Bericht door dilago » di jun 22, 2010 10:54 pm

S. Boi schreef:Stintino ben ik 1 keer geweest. Schitterend strand, heel mooi zand.
Klinkt goed, misschien is het rustig buiten het hoogseizoen.
En druk is het in augustus overal tegenwoordig op Sardinie. Als ik dit vergelijk met 25 jaar geleden hadden we het halve strand voor ons alleen.
Maar helaas weten ook andere mensen de weg te vinden naar de mooiste stranden.
Dit jaar zijn we wederom in Tortoli maar gaan we een paar dagen de zuid-westkust eens ff verkennen. Daar ben ik nog nooit geweest.
Ik ben benieuwd of de stranden daar net zo mooi zijn als de oostkust.
Van wat ik heb begrepen is het minder als de oostkust, maar ben zelf niet aan de zuidwestkust geweest. Wel heb ik wat stranden gezien aan de zuidoostkust, waaronder Costa Rei, Villasimius en Solanas, welke ik allemaal mooi vond, maar toch wat minder als Orri.
S. Boi
Informatore

Bericht door S. Boi » wo jun 23, 2010 7:25 am

Ik hoor ook dezelfde verhalen dat de oostkust mooier zou zijn als de westkust.
Daar wij altijd aan de oostkust zijn willen we gewoon eens voor onszelf zien hoe de westkust eruit ziet.
Dan kunnen we ons eigen oordeel vellen. Maar voor zover wat ik heb gezien van Sardinie vind ik het hele eiland mooi. :D

Ik ben vorig jaar een dagje gaan shoppen in Cagliari maar ik kan nu niet zeggen dat ik het een mooie stad vond. Er zijn wat meer winkels maar voor de rest .............. :(

Voor de stad te verkennen met eigen auto vind ik ook alweer zoiets. Het verkeer is daar om gek van te worden. Als je niet goed de weg weet dan heb je een probleem.
Dus houden we ons maar in de dorpen.

groetjes
ciao ciao
dilago
Maestro

Bericht door dilago » wo jun 23, 2010 1:32 pm

S. Boi schreef: Voor de stad te verkennen met eigen auto vind ik ook alweer zoiets. Het verkeer is daar om gek van te worden. Als je niet goed de weg weet dan heb je een probleem.
Dus houden we ons maar in de dorpen.

groetjes
Het is er inderdaad een gekkenhuis waar je wel een boek over kan schrijven. We zijn gister nog door Cagliari gereden om bij het vliegveld te komen en prijzen ons gelukkig dat wij het overleefd hebben en de huurauto's ongeschonden weer ingeleverd konden worden.
S. Boi
Informatore

Bericht door S. Boi » do jun 24, 2010 8:01 am

Wij zijn idd ook altijd blij als we de auto heelhuids kunnen inleveren.

Een keer heeft eens iemand tegen de auto aangereden maar het waren gelukkig dorpsbewoners die we goed kenden. we hebben de auto direct laten maken bij een garage (ook deze kennen we persoonlijk) en gelukkig niets meer te zien.
ciao ciao
dilago
Maestro

Bericht door dilago » do jun 24, 2010 8:57 pm

S. Boi schreef:Wij zijn idd ook altijd blij als we de auto heelhuids kunnen inleveren.

Een keer heeft eens iemand tegen de auto aangereden maar het waren gelukkig dorpsbewoners die we goed kenden. we hebben de auto direct laten maken bij een garage (ook deze kennen we persoonlijk) en gelukkig niets meer te zien.
Ik vind het wel opmerkelijk dat mensen die het altijd rustig aan doen, zo'n haast in het verkeerd hebben. Hier in Nederland is het wel eens net andersom. :)
Sander-A8
Consigliere

Bericht door Sander-A8 » vr jun 25, 2010 12:11 am

Wij hebben een mini-cruise langs de oostkust (golfo di orosei) gedaan en ik vond de afgelegen strandjes Cala Luna en Cala Mariolu erg mooi en indrukwekkend. "Onze" boot legde aan op deze strandjes (en nog een aantal andere) zodat we een tijdje op die strandjes konden verblijven en even lekker van het mooie water konden genieten. Dat was echt een feest!
Op Cala Mariolu kan je vanaf een rots lekker het water inspringen. Verder zijn er nog hoge rotsen achter de strandjes met kloofjes erin waar veel vogels in en uit vliegen. Dat geeft echt het gevoel dat je middenin de natuur zit 8)

De meesten die aan de oostkust een vakantie doorgebracht hebben die hebben deze strandjes wel gezien denk ik. Mocht je ze nog niet gezien hebben dan is het echt een aanrader!

Cala Luna:
Afbeelding

Afbeelding

Cala Mariolu:
Afbeelding
S. Boi
Informatore

Bericht door S. Boi » vr jun 25, 2010 7:50 am

Ik heb persoonlijk de rondvaart nog nooit gemaakt.
Maar als je die stranden en baaien ziet, is toch gewoon geweldig.
En dat op 1 3/4 uur vliegen van Nederland.
Daarvoor hoef je niet naar de tropen te gaan.
ciao ciao
dilago
Maestro

Bericht door dilago » za jun 26, 2010 9:33 am

Prachtige foto's Sander. Wij hebben twee jaar terug de oostkust bezocht en op het punt gestaan deze cruise te maken, maar door een samenloop van omstandigheden is het er bij gebleven. Heb deze stranden hoog op mijn prioriteitenlijst te staan, evenals Stintino!
dilago
Maestro

Bericht door dilago » za jun 26, 2010 9:35 am

S. Boi schreef: Daarvoor hoef je niet naar de tropen te gaan.
Amen! En al helemaal niet als je niet gek bent op kokos!
S. Boi
Informatore

Bericht door S. Boi » zo jun 27, 2010 8:45 am

hahaha

Maar zelfs de kokos komen ze op de stranden verkopen.

Voor 1 euro ben je de man.

Nog 5 weekjes en dan vakantie :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ciao ciao
cloet
Consigliere

Bericht door cloet » wo jul 14, 2010 10:27 am

Hoe heet het strand bij Tortoli, dat zo mooi is? Over drie weken zitten wij in Cardedu en hoewel daar ook mooie stranden zijn, wil ik ook wel wat meer zien.
Plaats reactie