Sardinië ver weg van vakantieparken?

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Plaats reactie
dilago
Maestro

Sardinië ver weg van vakantieparken?

Bericht door dilago » ma jul 12, 2010 5:44 pm

We gaan de laatste twee weken van September weer naar Sardinië, nu met drie volwassenen en een peuter. Vorige keer zijn we naar Solanas gegaan, wat heel mooi maar toch redelijk toeristisch was. Wie weet waar we een huisje kunnen huren, liefst ver uit de buurt van vakantieparken, met in de nabijheid een mooi rustig zandstrand en een langzaam aflopende zee?

Afbeelding
La caletta misschien?
Laura B
Maestro

Bericht door Laura B » ma jul 12, 2010 6:56 pm

Dilago,

Waar in Sardinië wil je vertoeven?

De laatste 2 weken van September is het zo wie zo niet zo druk. Dus kan je zelfs in de "bewoonde" wereld rustig op het strand vertoeven.

Voor het mooie aflopende witte strand kan je richting Costa Rei waar genoeg te doen en te vinden is.
Grote vakantie parken heb je daar niet.

Als je heel erg op je zelf wilt zijn en het echt heel rustig wilt hebben is Porto Corallo mooi. Alleen moet je voor je boodschappen wel naar het dorp Villa Putzu of Muravera.
Porto Corallo heeft een mooi zwembad, wat prettig is als het aan het strand te hard waait. Entree 5,00 Euro p/p voor heel de dag.

Een paar opties :lol:
dilago
Maestro

Bericht door dilago » di jul 13, 2010 3:46 pm

Laura B schreef:Dilago,

Waar in Sardinië wil je vertoeven?

Het liefst tussen de gewone bevolking waar het toerisme nagenoeg nog in de kinderschoenen staat, met langzaam aflopende zee en zandstrand in de nabijheid.
De laatste 2 weken van September is het zo wie zo niet zo druk. Dus kan je zelfs in de "bewoonde" wereld rustig op het strand vertoeven.
Dat is waar, maar ook lege vakantieparken vind ik niet zo mooi om te zien.
Voor het mooie aflopende witte strand kan je richting Costa Rei waar genoeg te doen en te vinden is.
Grote vakantie parken heb je daar niet.

Als je heel erg op je zelf wilt zijn en het echt heel rustig wilt hebben is Porto Corallo mooi. Alleen moet je voor je boodschappen wel naar het dorp Villa Putzu of Muravera.
Porto Corallo heeft een mooi zwembad, wat prettig is als het aan het strand te hard waait. Entree 5,00 Euro p/p voor heel de dag.

Een paar opties :lol:
Costa Rei ben ik geweest in juni en vond het zeer mooi, maar nog vrij toeristisch. Eigenlijk zoek ik het Sardinië zoals dat voor 1960 was, maar bestaat dat nog?
tkriek
site admin
Contacteer:

minder ontwikkeld toerisme

Bericht door tkriek » di jul 13, 2010 4:55 pm

Hi Dilago

Dat wordt moeilijk, bijna overal wordt het toerisme aangegrepen voor werkgelegenheid en dus overal zal je daarmee geconfronteerd worden. Dan moet je naar de gebieden waar het toerisme minder ontwikkeld is, dus eigenlijk achtergebleven is. Nu dan een paar suggesties:
1. Stranden als Is Aruttas of Mari Ermi op het schiereiland van Sinis
2. Strand van Pistis, dat ligt net voorbij Capo Frasca (Marceddi)
3. iets verderop Torre dei Corsari, net in opkomst in de laatste jaren.
Zoals je ziet biedt de westkant nog de meeste hoop. Maar misschien zijn er anderen die suggesties hebben voor het zuiden of noorden.

groetjes

Timbert
"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/
dilago
Maestro

Re: minder ontwikkeld toerisme

Bericht door dilago » di jul 13, 2010 7:51 pm

tkriek schreef:Hi Dilago

Dat wordt moeilijk, bijna overal wordt het toerisme aangegrepen voor werkgelegenheid en dus overal zal je daarmee geconfronteerd worden. Dan moet je naar de gebieden waar het toerisme minder ontwikkeld is, dus eigenlijk achtergebleven is. Nu dan een paar suggesties:
1. Stranden als Is Aruttas of Mari Ermi op het schiereiland van Sinis
2. Strand van Pistis, dat ligt net voorbij Capo Frasca (Marceddi)
3. iets verderop Torre dei Corsari, net in opkomst in de laatste jaren.
Zoals je ziet biedt de westkant nog de meeste hoop. Maar misschien zijn er anderen die suggesties hebben voor het zuiden of noorden.

groetjes

Timbert
Hoi Timbert,

Aan de westkust ben ik nog niet geweest en de stranden die je noemde zien er zeer mooi uit! Ik zal me eens oriënteren!
dilago
Maestro

Bericht door dilago » wo dec 29, 2010 6:27 pm

Is Bosa erg toeristisch?
tkriek
site admin
Contacteer:

Bosa

Bericht door tkriek » do dec 30, 2010 4:00 pm

Er is wel toerisme in Bosa (het is een mooi stadje) maar dat valt genoeg mee. Er zijn ook stranden in de buurt, naast die van Bosa Marina, die erg mooi zijn. Ik denk dat je in Bosa de juiste mate hebt van toerisme omdat er genoeg winkels zijn die open blijven, gezellige bars en restaurants, maar toch niet overvol.

groetjes

Timbert
"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

dilago
Maestro

Bericht door dilago » zo jan 02, 2011 8:55 pm

Na enig onderzoek en uit praktische overwegingen lijken Bosa en Castelsardo mij de beste opties.

Welke van die twee stadjes raad je me aan gezien mijn persoonlijke voorkeuren?
corry
moderator

Bericht door corry » wo jan 05, 2011 12:20 am

Hoi Dilago,

Zie net je laatste opmerking onder de foto :D
La Caletta is eind september nog gezellig maar niet druk meer. Het biedt wel genoeg mogelijkheden voor je dagelijkse boodschappen en wat vertier zoals uiteten gaan, ijsje eten of lekker op terras zitten.
Het strand in onze baai loopt inderdaad langzaam af en is op loopafstand van ons huis. Maar bepakt met parasol en matjes gaan we toch liever met de auto om ergens halverwege neer te strijken.
Ons huis staat in een gewone straat, tussen de autochtone bewoners, dus je maakt het dagelijks leven van dichtbij mee. Sterker nog, de pizzabakker woont boven ons :wink:
tkriek
site admin
Contacteer:

Bosa of Castelsardo?

Bericht door tkriek » vr jan 07, 2011 9:12 am

Ik heb geen ervaring met Castelsardo, maar dat lijkt me buiten het seizoen ook aantrekkelijk en schilderachtig. In het hoogseizoen zou ik verwachten dat Castelsardo veel drukker is dan Bosa. Wij hebben een aangename tijd doorgebracht in Bosa en we vonden het stadje sfeervol.

groetjes

Timbert

Beheerder Sardiniëforum

dilago
Maestro

Bericht door dilago » do jan 20, 2011 9:47 pm

corry schreef:Hoi Dilago,

Zie net je laatste opmerking onder de foto :D
La Caletta is eind september nog gezellig maar niet druk meer. Het biedt wel genoeg mogelijkheden voor je dagelijkse boodschappen en wat vertier zoals uiteten gaan, ijsje eten of lekker op terras zitten.
Het strand in onze baai loopt inderdaad langzaam af en is op loopafstand van ons huis. Maar bepakt met parasol en matjes gaan we toch liever met de auto om ergens halverwege neer te strijken.
Ons huis staat in een gewone straat, tussen de autochtone bewoners, dus je maakt het dagelijks leven van dichtbij mee. Sterker nog, de pizzabakker woont boven ons :wink:
Het klinkt zeer goed, maar jullie hebben er geen privé tuin bij als ik het goed begrepen heb toch?
dilago
Maestro

Re: Bosa of Castelsardo?

Bericht door dilago » do jan 20, 2011 9:50 pm

tkriek schreef:Ik heb geen ervaring met Castelsardo, maar dat lijkt me buiten het seizoen ook aantrekkelijk en schilderachtig. In het hoogseizoen zou ik verwachten dat Castelsardo veel drukker is dan Bosa. Wij hebben een aangename tijd doorgebracht in Bosa en we vonden het stadje sfeervol.

groetjes

Timbert
Ik kon in Bosa niet echt een huisje vinden wat me aansprak en ook Castelsardo bleek problematisch, dus nu is het een plaatsje net onder Porto Torres geworden waarvan ik de naam vooralsnog niet gewaar ben geworden. Het is niet aan de kust zoals aanvankelijk wel in de planning lag, maar dit is sowieso uit de buurt van de vakantieparken met privé zwembad! 8)

Dank voor de nuttige tips, want zo heb ik me goed kunnen oriënteren. Bosa is in de buurt en daar gaan we zeker kijken, evenals het strand La Pelosa waar ik zeer hoge verwachtingen van heb. Ook Castelsardo gaan we bezichtigen en misschien pakken we Santa Teresa nog even mee voor het strand. Deze locatie is ideaal om een aantal plekken te verkennen die me zeer benieuwen!
Plaats reactie