Noodweer

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Plaats reactie
Beheer Sardinieforum
Maestro

Noodweer

Bericht door Beheer Sardinieforum » vr okt 15, 2010 8:56 am

Verandert het klimaat in Sardinië? Zijn er nu vaker enorme stortbuien met als gevolg overstromingen dan pakweg 10 jaar geleden?
Klik hier voor wat foto's van het noodweer aan het begin van de week.
Janina
Maestro

Bericht door Janina » vr okt 15, 2010 12:01 pm

Ook wij zitten met spanning te wachten op bericht van onze buurjongen, zijn ouders zijn namelijk naar het vasteland en proberen nu eerder thuis te komen, de buurvrouw is helemal in paniek, ze had net een nieuwe keuken laten plaatsen, de oude was beschadigd twee jaar geleden. Tot nu toe nog geen water bij ons in de kelder, wij hebben een afdakje gemaakt boven de ingang (trap) buiten naar de kelder, verder had ik zandzakken voor de deur gezet, deze staan er al 2 jaar, de nieuwe matras is naar boven gebracht, de rest is toch al beschadigd, is dus blijven staan. Je kunt op weblog orosei kijken naar foto's hoe het staat met het water in Orosei. De buren aan het eind van het blok hadden 50 cm. water in hun woning (kelder). En dat binnen 2 jaar, geen vergoeding, zo zal het ook dit keer zijn.
Het mooie voetbalveld is 10 dagen geleden feestelijk geopend door de burgemeester, heeft 1 miljoen euro gekost en is nu een zwembad geworden, het kunstgras bolt helemaal op.
Of het klimaat verandert durf ik niet te zeggen, wel dat men overal bouwt, maar geen goede waterafloop regelt, zo zitten de putten altijd te hoog in de weg, of aan de verkeerde kant, kanalen worden niet onderhouden, riolen niet schoongemaakt. De verantwoordelijken nemen geen verantwoording, zij hebben twee jaar niets gedaan aan het probleem. Zelf hebben wij al 11 jaar geen straatnaam, geen huisnummer, geen verlichting en geen fatsoenlijke weg voor de deur. Wij hebben een klachten brief geschreven naar het landelijk bestuur, maar je krijgt geen duidelijk antwoord.

Groetjes, Janina :roll:
corry
moderator

Bericht door corry » vr okt 15, 2010 12:46 pm

Wat ooit het strand van de Cala Luna was: http://lanuovasardegna.gelocal.it/detta ... lo/2527684

Wat je schrijft over de putdeksels herken ik. Volgens mij doen ze dat zodat er een paar lagen asfalt overheen kunnen, zonder dat er problemen met het putdeksel ontstaat (en bij noodweer schieten de deksels er toch wel af). En ja, afwatering blijkt lastig te zijn. Ik probeer altijd maar te denken dat het geen Nederland is, maar verbazen doet het me wel.
En jullie mogen dan nog geen straatnaam hebben, kennissen van ons verderop hebben al 3x een nieuwe straatnaam gekregen. En steeds moet alles weer aangepast. Word je ook niet blij van.
Wij hebben b.v. hetzelfde huisnummer als het blok huizen naast ons.....
Nou ja, maar een beetje luchtig onder blijven. Ik ben blij dat wij op de 1e verdieping zitten, boven de semiterra. Scheelt pijn in je buik met regen. Ik hoop dat de schade bij jullie beperkt blijft. Maar vervelend is het wel.

groetjes, corry.
Nina
Maestro
Contacteer:

Bericht door Nina » do okt 21, 2010 10:32 pm

Ook aan de zuid-oost kust is het behoorlijk tekeer gegaan. In Torre delle Stelle, Bacu Mandara en Geremeas is de noodtoestand afgeroepen. Alle wegen (van aarde) binnen Torre delle Stelle zijn volkomen vernield, veel schade, zelfs het strand is zwaar beschadigd. Gelukkig is de gemeente al weer druk bezig de boel te repareren. Het was zo erg dat de gasten die in ons huis zaten de deur niet meer uitkonden, paniek omdat we niet wisten of ze de volgende dag het vliegveld wel konden bereiken. Gelukkig is dat goed afgelopen.
Zie http://www.youtube.com/watch?v=ViOk0FKsz0A&NR=1
en andere filmpjes op youtube.
Isola magica, terra dei miei sogni!
Morgan Le Fay
Informatore

Bericht door Morgan Le Fay » wo dec 29, 2010 4:09 pm

Oei, zo ken ik Cala Luna niet.....trekt het water nog weg of is Cala Luna geschiedenis?
Janina
Maestro

Bericht door Janina » do dec 30, 2010 4:27 pm

Hoi Mari......

Gelukkig komt het zand vanzelf weer terug, zo ook twee jaar geleden.

Wij wensen je een goed en gelukkig 2011.

Groetjes, Janina

Afbeelding
Plaats reactie