Sardinie medio oktober - waar kunnen we het beste heen?

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Plaats reactie
susan
Ospite

Sardinie medio oktober - waar kunnen we het beste heen?

Bericht door susan » wo aug 17, 2011 9:29 am

Hallo, wij gaan medio oktober een week naar Sardinie. Dit wordt onze 3e keer en dit keer willen we het noord/midden gedeelte van de oostkust gaan bekijken (dus tussen Santa Teresa Gallura en Dorgali). Nu las ik dat de winkels, restaurants en hotels aan de Costa Smeralda vrijwel geheel gesloten zullen zijn. Deze zijn alleen open in juli en augustus. Weet iemand of dat ook geldt voor het gebied waar wij naar toe willen? Is het handiger om medio oktober naar het Zuiden van Sardinie te gaan omdat daar meer levendigheid (en wellicht ook warmer) te verwachten is? Of valt het wel mee met de rust in het noorden/midden van het land?
mopro
Consigliere

oktober sardinie

Bericht door mopro » do aug 18, 2011 1:31 pm

Hallo Susan,

het klopt inderdaad dat veel kustplaatsen vooral op het zomer toerisme zijn gericht en veel winkels, restaurants etc. zijn dan ook geopend van half juni tot half september. Vorig jaar ben ik zelf aan de oostkust geweest eind oktober en had erg slecht weer, maar dit kan natuurlijk ook in het zuiden gebeuren. Wel is het gem. een paar graden warmer in het zuiden. Hotels waren nog wel open maar veel was er al gesloten. Mijn ervaring is dat na het zomer seizoen de meeste levendigheid is in Alghero , een stad die het hele jaar door leeft of het zuidwesten van Sardinie. Het ligt een beetje aan wat je zoekt, maar in het zuiden van sardinie heb je Cagliari en Iglesias dat 2 mooie steden zijn. De regio zuidwest ofwel de sulcis iglesiente is een zeer interessante regio en heeft veel grotten, nuraghi, mijnen maar ook veel nongerepte natuur en verlaten stranden die nog niet door toerisme zijn veranderd. Kleine steden zoals Sant'Antioco op het gelijknamige schiereiland leven het hele jaar door. Het is geen plaats die alleen op toeristen leeft en dus gaat het leven van de Sardijn daar gewoon door. Leuk als je echt even in het leven van de sardijn wilt duiken!

Dit is een beetje mijn ervaring met Sardinie in oktober, ik hoop dat het je verder helpt met je keuze!

Ik wens je in ieder geval een zonnige vakantie!

Een warme groet van
Monique van Proosdij
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sardinietrips.nl">www.sardinietrips.nl</a><!-- w --> of <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ecoloungesardinia.com">www.ecoloungesardinia.com</a><!-- w -->

ontdek ook Sant'Antioco, mooie stranden, ongerepte natuur en veel cultuur. Ook voor ontspannings reizen en eco- toerisme.
susan
Ospite

Bericht door susan » do aug 18, 2011 4:25 pm

Hallo Monique,

Bedankt voor je bericht. Het schiereiland Sant'Antioco klinkt wel goed. Ik denk dat we het een beetje laten afwachten van de weersverwachtingen waar we naar toe gaan. We zijn vorig jaar 3 dagen naar Cagliari geweest en hebben de stranden bij Chia en Teurada (oid) bezocht. Deze zijn zeker voor herhaling vatbaar.
farre
Consigliere

Sardus Pater

Bericht door farre » vr aug 26, 2011 2:37 pm

susan schreef:Hallo Monique,

Bedankt voor je bericht. Het schiereiland Sant'Antioco klinkt wel goed. Ik denk dat we het een beetje laten afwachten van de weersverwachtingen waar we naar toe gaan. We zijn vorig jaar 3 dagen naar Cagliari geweest en hebben de stranden bij Chia en Teurada (oid) bezocht. Deze zijn zeker voor herhaling vatbaar.
Lekkere wijn op Sant'Antioco : Sardus Pater :lol:

Prettige vakantie.

Marco
Plaats reactie