September op reis: Sant'Antioco en Zuidoosten?

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Plaats reactie
ullie
Ospite

September op reis: Sant'Antioco en Zuidoosten?

Bericht door ullie » zo aug 28, 2011 9:48 pm

Ik heb al veel gelezen op dit forum en het internet, maar geraak er niet goed uit, vandaar mijn berichtje.

We gaan voor 14 dagen naar Sardinië (16/9 tem 29/9) met ons kindje van bijna 3 jaar met het vliegtuig (Cagliari).
We willen graag een mooi strand met helderblauw water, een zwembad op de camping en mooie natuur in de omgeving. We gaan een auto huren.

Het is er gewoonlijk toch warm genoeg om nog te kunnen zwemmen in de zee of in een buitenzwembad? Is het klimaat in het oosten en het zuiden gelijk?

Zouden graag een bungalow huren op één van deze campings.
Ik heb al geselecteerd:
- Zuidoosten: Le Dune met een mooi en veilig zandstrand, toch meer richting zuiden Costa Rei dan 4 Mori, maar is het er ook rotsachtig in de buurt?
- Zuidoosten: 4 Mori, lijkt ook ok
- Zuiden: Tonnara, maar hier zou veel wind zijn en dat schrikt me wel wat af, is dit dan minder in andere streken?

Camping Bella Sardinie, in het westen, is afgevallen omdat hun zwembad niet meer open zal zijn. Deze camping leek me anders ook wel wat.

Wat raden jullie ons aan?
We twijfelen om 14 dagen op één camping te blijven of om 2 verschillende plaatsen te kiezen, omdat het anders misschien nogal saai wordt?
Dus zouden we één week eiland Sant'Antioco (camping Tonnara?) kunnen doen en één week de zuidoost kust (camping Le dune of 4 Mori)?
Wie heeft er al op deze campings gestaan en kan ze vergelijken.

Vind niet gemakkelijk om te beslissen, ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen in mn keuze.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Nina65
Maestro
Contacteer:

Bericht door Nina65 » ma aug 29, 2011 6:47 pm

hallo,

misschien kun je eens kijken op www.amfibietreks.nl misschien is dat iets voor jullie. Verder Sant'Antioco, wellicht kan Monique (Nederlands sprekend) van www.sardinietrips.eu jullie helpen voor wat betreft Sant'Antioco.

met groet,
Nina
Laura B
Maestro

Bericht door Laura B » ma aug 29, 2011 6:47 pm

Hallo Ullie,

Vorig jaar zijn wij op allebei de campings in september wezen kijken. Beide campings zijn netjes en hebben vriendelijk en behulpzaam personeel. Ze liggen allebei aan de zee en het zwembad bij 4Mori is iets groter als bij Le Dune.

4Mori ligt wel afgelegen en je kan er niet even naar een bar of winkel lopen. Je moet de auto altijd gebruiken. De omgeving is wel prachtig. Achter de camping bevinden zich flamingo's. Het was die periode in september al heel erg stil en het personeel was heel veel al aan het afbouwen. Wat de sfeer niet ten goede deed. :cry: Zonde, want het is een schitterend complex.

Le Dune ligt wat dat betreft in september gunstiger. Je kan naar Costa Rei lopen voor je boodschappen (ongev. 1 km.) of even een kopje koffie drinken in de bar. :lol:
De camping is iets eenvoudiger maar de caravans die ze verhuren zijn helemaal super!

Over het zwemwater hoef je niet in te zitten, dat is lekker verwarmd door de afgelopen warme maanden. :D

Over Tonnara kan ik je niets vertellen, dat is heel heel lang geleden dat wij er geweest zijn. Ik herinner me alleen dat het er hard waaide en het er niet lekker rook. :cry:

Als je nog wat informatie wil over de Costa Rei laat het maar weten.

Grtjes en veel plezier.....
ullie
Ospite

Bericht door ullie » di aug 30, 2011 1:12 am

Bedankt voor je reacties.

Ik heb zonet onze eerste week geboekt bij camping Tonnara via Vruit (Happy Camp stacaravan).

Nu nog kiezen tussen 4 Mori of Le Dune, maar met je antwoord Laura B spreekt Le Dune me toch wat meer aan.
Ik dacht eigenlijk dat de omgeving van Le Dune mooier zou zijn, omdat dit toch 15km meer zuidelijker ligt dan 4 Mori en dus dichterbij de mooie Costa Rei?
Hebben jullie de caravan rechtstreeks bij de camping geboekt of via een touroperator (en dewelke)?
Weet je of Le Dune een leuk kinderspeeltuintje heeft, want er zijn geen foto's van?
Waren jullie eind septmeber gaan kijken bij 4 Mori, want het lijkt me wel jammer dat ze aan het afbouwen zijn dan, maar dat zal misschien bij Le Dune ook wel zijn?

Fijn dat het zwembadwater op temperatuur zal zijn. ;-)
Ik kijk al uit naar jullie reacties.
ullie
Ospite

Bericht door ullie » di aug 30, 2011 1:15 am

Ach ja, mij sprak bij Le Dune vooral het veilige zeewater aan. Had eens ergens gelezen dat het eerste 10m zeewater slechts 30cm hoog is, ideaal voor onze kleuter.
Weet je of dit ook is bij 4 Mori?
Laura B
Maestro

Bericht door Laura B » di aug 30, 2011 1:06 pm

Ullie,

Camping Le Dune ligt aan de mooie kust van de Costa Rei. Het strand/zee is zeer geschikt voor kinderen.

Je kan er een mooie strandwandeling maken van Camping Le Dune naar de andere kant van de Costa Rei. De azuurblauwe zee en het witte strand liggen aan je voeten :lol: :lol:
Deze omgeving is ook zeer mooi. Een autorit over de OUDE SS 125 is zeer aan te bevelen.

Wij zijn alleen op de campings wezen kijken omdat wij voor de familie een camping zochten voor gehandicapten.

Voor zover als ik me kan herinneren hadden zij voor de kleintjes wel wat speeltjes. Maar daar heb ik eerlijk gezegd niet op gelet. Maar een e-mailtje in het Engels beantwoorden ze echt wel.

Aan het einde van het seizoen (september) wordt het overal een beetje rustig. Als je van wat bedrijvigheid houdt is camping Le Dune aan te bevelen omdat je dan wat meer in het toeristisch gedeelte ben.

grtjs
Wilbert Geers
Maestro
Contacteer:

Bericht door Wilbert Geers » zo sep 04, 2011 8:46 pm

Ik ben een beetje laat, maar ben nog deze zomer op le Dune en Tonnara geweest.

Camping Tonnara ligt in een baaitje. Dus veel last van de wind heb dan niet. Leuk eiland St. Antioco!

Le Dune is ook prima mooie kust lijn. Voor onze ervaringen klik je even hier.

Helaas staan de ervaringen er van dit jaar nog niet bij, maar die komen komend najaar.

Veel vakantieplezier.
Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
ullie
Ospite

Bericht door ullie » zo sep 04, 2011 9:45 pm

Bedankt voor jullie reacties;
Intussen hebben we de 2 campings vastgelegd.
Eerste week Camping Tonnara, fijn dat er dan misschien toch niet teveel wind zal zijn.
Tweede week, Camping Le Dune, het ondiepe water sprak me aan voor ons peutertje.
Nu hopen dat nog mooi weer blijft en vrijdag 16/9 vertrekken we.

Heb de tip van hier ivm de autoverhuur gebruikt en bij http://www.billiger-mietwagen.de geboekt. Was een beetje goedkoper, maar wat ik vooral belangrijk vond met ons klein kindje, dat de annulatieverzekering geldig is tot 24u voor het verhuur van de wagen ipv 48u bij de rechtstreekse operator.

Had ook niet verwacht dat het boeken van een chalet op een camping bij toeroperators zoveel goedkoper kon zijn, dat kende ik helemaal niet. :D
Plaats reactie