Advies la Maddalena bezoek

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Plaats reactie
RoelM
Ospite

Advies la Maddalena bezoek

Bericht door RoelM » zo jun 24, 2012 9:45 am

Hallo,

Vrijdag vertrekken wij voor de eerste keer naar Sardinië (2 volw + 1 kind 11 jr) Inmiddels hebben wij ons als, met dank aan enkele goede sites en tips, enkele routes en uitstapjes gepland.
Wij hebben als uitvalsbasis Baia Blu Tortuga en beschikken over een huurauto. Uiteraard mag een bezoek aan La Maddalena en Caprera niet ontbreken. Wij zijn er nog niet uit of wij vanuit Palau met de auto over zouden varen en de eilanden bezoeken of dat wij op een boot stappen en langs de eilanden moeten varen?

Wat is wijsheid en scheelt dit prijstechnisch veel? Wij vragen ons af of wij met de auto wel alle hotspots goed kunnen bereiken? Als iemand ideeën en / of tips heeft horen wij dat graag.

Wij hebben er veel zin in want hoe langer wij websurfen hoe meer informatie wij vinden over hoe mooi en divers Sardinië wel niet is. Wij worden met de dag enthousiaster over onze keuze. :D

Gr. Roel
Laatst gewijzigd door RoelM op zo jun 24, 2012 8:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
sabiamaitalia
Ospite
Contacteer:

Boottocht Maddalena Archipel

Bericht door sabiamaitalia » zo jun 24, 2012 12:40 pm

Hi Roel,

ik zou met de boot gaan! Een tourboot that is! Ik ben zelf drie jaar geleden met elenatour mee geweest vanaf Palau (ze vertrekken ook vanaf La Maddalena). Dan ben je vanaf 10:00 uur tot ongeveer 17:30 uur zoet met de meest mooie plekjes om te zwemmen. En in de tussentijd heb je een heerlijk ontspannen boottochtje om te genieten van de eilanden vanaf de zee. Je kan zowel boven als benedendeks zitten (buiten of binnen) en krijgt ook een bordje pasta geserveerd. :) Wil je meer weten ga dan naar www.elenatour.it. Daar vind je ook prijzen. Met kinderen op de boot is trouwens geen probleem. En ze spreken ook een andere taal dan Italiaans.

Verder als je nog een extra dagje hebt, ga dan met de auto vanaf Palau naar La maddalena met de veerpont. Rij daar op het eiland rond en steek de brug ook over naar Caprera voor meer mooie baaitjes en bezoek ook zeker het huis van Garibaldi.
Trouwens buiten Maddalena en Caprera kan je niet zonder boot de eilanden verkennen. Dus wil je er meer zien en wil je ook het roze strand zien, ga dan zeker met de boottocht mee!

Heb je meer vragen: let me know!

Ciao Sabine
RoelM
Ospite

Boottocht Maddalena Archipel

Bericht door RoelM » zo jun 24, 2012 9:12 pm

Hallo Sabine,

Dank voor je reactie. Wij hebben de site inmiddels bekeken en het is inderdaad wel zo dat je vanaf zee meer kunt zien. Het ziet er mooi uit met 2 leuke routes lijkt mij. k denk dat onze voorkeur naar de eerste uit zou gaan. Prijzen kon ik overigens niet vinden op de site (wel kortingscoupon). Ik neem aan dat ik ze per mail kan opvragen of weet je die bij prijs benadering?

Weet je zo ook een site van een veerbootmaatschappij om evt met de auto over te varen.

gr. Roel
sabiamaitalia
Ospite
Contacteer:

Bericht door sabiamaitalia » ma jun 25, 2012 11:05 am

Hi Roel,

ik zal de prijzen voor je navragen. Hoop het je vandaag dan wel morgen te kunnen doorgeven. Scheelt weer wat vertaalwerk! ;)

De routes zijn weersafhankelijk, dus daar kan je helaas niet tussen kiezen. Ze moeten altijd kijken per dag hoe de wind op het water staat; de lange route is daar gevoeliger voor, vandaar twee routes :) Maar desalnietemin ga je heel veel zien. Ik heb beide routes gehad; als je route 1 hebt, mis je niet route 2 en andersom. Er blijft voldoende te zien!

De veerponten die overvaren zijn van Saremar en Delcomar.
Saremar vaart overdag voornamelijk en met Delcomar kan je ook nog later op de avond terugvaren. Tarieven heb ik er nog niet voor je op kunnen vinden. Kaartjes kan je in Palau kopen en op Maddalena, of aan boord. Dit gebeurd soms als je last minute aan boord komt :)

http://www.saremar.it/pages_it/orari.asp
http://www.delcomar.it/modules.php?modu ... 0e%20orari

Ik mail je straks/morgen weer over de prijzen van ElenaTour! :)
Ciao Sabine
sabiamaitalia
Ospite
Contacteer:

Bericht door sabiamaitalia » ma jun 25, 2012 5:39 pm

Hi Roel,

ik heb net de prijzen doorgekregen voor de ElenaTour.
Voor volwassenen is het 35 EUR per persoon en voor kinderen van 4-10 jaar is het 20 EUR.

Mocht je uiteraard meer info hebben die je niet hebt kunnen vinden op de site, vraag maar raak :) Of mocht je andere tips willen; ask away! :)

Buona serata!
Ciao Sabine
Wilbert Geers
Maestro
Contacteer:

Bericht door Wilbert Geers » ma jun 25, 2012 8:56 pm

WIj hebben zelf een zodiac gehuurd met 6 man/vrouw en zelf rondgevaren. Erg leuk en mooi!.
Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Plaats reactie