mooi plaatsje op loopafstand strand?

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Plaats reactie
diederik
Ospite

mooi plaatsje op loopafstand strand?

Bericht door diederik » ma jun 25, 2012 9:30 pm

ha sardinie kenners,
ik ga in juli voor het eerst naar sardinie, veel zin in. wij (2) zoeken nog een plek om te verblijven.

wat ik zoek is een prettig plaatsje nabij een van die mooie stranden waar alles beloopbaar is. vooral naar het strand.
liefst zandstrand met ligbedjes.

We zoeken een BB of hotelletje. dus geen appartement of resort.

Iemand enige suggesties voor een plaatsje?

alvast dank.
tkriek
site admin
Contacteer:

loopafstand strand

Bericht door tkriek » di jun 26, 2012 8:27 am

Hallo Diederik,

Ik zal je maar van een eerste suggestie voorzien, maar er zijn er natuurlijk veel meer want Sardinië heeft 1800 km kustlijn met ontelbare strandjes. Het moet gezegd, niet alles is op loopafstand van een dorp of stadje. Er zijn meer of minder toeristische locaties waar je terecht kunt, bijvoorbeeld Cala Gonone, Alghero, Stintino, Castelsardo, San Teodoro, Bosa, Carloforte, Buggerru, Pula, Villasimius en zo kan jet hele eiland rond, vindt je schitterende stranden en leuke stadjes en dorpjes langs de kust waar je meer of minder drukte vindt. Wij hebben zelf in Bosa gezeten (Bosa Marina) en vlak bij Pula.

groetjes

Timbert
"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/
Wilbert Geers
Maestro
Contacteer:

Bericht door Wilbert Geers » di jun 26, 2012 10:14 am

Eens met Timbert, hangt ook sterk af van de aankomst/vertrekplaats en welk vervoer je hebt. Want Pula en Alghero zijn bijvoorbeeld beide leuk, maar de een ligt wel in het zuiden en de andere in het noorden.

Heb je dus geen of beperkt vervoer en ga je met het vliegtuig: kijk in Timberts lijstje welk stadje het dichtst bij dat vliegveld ligt. Hetzelfde geldt ook voor een haven/veerboot.

Wij kamperen meestal, dus een BB weet ik niet zo direct. Wel kun je ook vaak op agriturismo terecht, die heb je in alle soorten en maten (en dus ook prijsklassen)
Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Plaats reactie