auto huren

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Anna88
Informatore

auto huren

Bericht door Anna88 » wo aug 08, 2012 5:00 pm

hallo,

mijn vriend en ik gaan in september voor 12 dagen naar sardinië..
we wouden graag een auto huren aangezien dat we vorig jaar het openbaar vervoer hebben gebruikt en dit toch wel vrij veel tijd in beslag neemt.
momenteel heeft mijn vriend 8 maanden zijn rijbewijs en toch al zo een 10.000km gereden en is hij 26 jaar.
na wat opzoek werk staat er bijna overal dat je minstens 1 jaar je rijbewijs moet hebben om een auto te kunnen huren.. is dit werkelijk zo of zijn ze daar niet heel streng op?

groetjes
Ot van Tussenbroek
Maestro

Bericht door Ot van Tussenbroek » do aug 09, 2012 10:01 am

Ciao Anna,
Als je zelf geen rijbewijs hebt of gaan jullie soms met vrienden dan hebben jullie een probleem! Even geinformeerd bij mijn dochter, werkt bij Globe reisburo zakelijk. Jullie kunnen dan geen auto huren minstens 1 jaar een rijbewijs is een vereiste, helaas !
Neem aan dat jullie op Alghero aeroporto aankomen? Wanneer komen jullie aan en vertrekken jullie weer ? Kijken of ik iets voor jullie kan beteken? Zal moeilijk zijn! Waar gaan jullie verblijven ?
Ben zelf op Sardegna vanaf di 4/9 t/m wo 26/9

Saluti Ot / Anna
Sardegna piu di un mare di ferie !
Anna88
Informatore

Bericht door Anna88 » do aug 09, 2012 4:58 pm

Ciao ot, we landen in cagliari de 3de september en vertrekken de 12de ook terug in cagliari.. We woude graag een rondreis maken en daarvoor is een auto zeker een goed hulp middel. Vorig jaar zijn we met het openbaar vervoer richting palau getrokken helaas vraagt dit veel tijd. Dus dit woude we liefst dit jaar vermijden. Heb jij misschien nog een andere mogelijkheid? Scooter ofzo? Anders zal het terug de trein worden.. :) wat is jou planning voor in september? Alvast bedankt voor je reactie. Groetjes
Ot van Tussenbroek
Maestro

huurauto

Bericht door Ot van Tussenbroek » di aug 14, 2012 9:19 am

Buongiorno Annoetscha!
Heb even gebeld met een klein verhuurbedrijf waarvan ik de mensen ken in Valledoria,
volgens hun geen probleem een auto c.q. een scooter tot 50 cc te huren door iemand met een auto-rijbewijs < dan 1 jaar.
Wel nodig een creditkaart als onderpand.
Ze hebben daar 2 soorten auto's tw Fiat Panda en Fiat 500, echter het is niet in Cagliari, kijk maar op een kaart is ca 200 km naar het Noorden, waar wij verblijven. Jullie kunnen het natuurlijk ook in Cagliari proberen, maar bij de grote bedrijven krijgen jullie geen auto!
Mijn vrouw komt van Sardegna en ik kom er pas 40 jaar, maar wel in het Noorden Sassari / Olbia / Tempio
Cara signora kijk maar wat jullie willen?
Misschien zien we elkaar nog op Sardegna!
Bekijk ook al mijn berichten die op dit forum staan, heb jullie een idee wat ik met Sardegna heb en hoe het m'n 2e vaderland is geworden.
Cari saluti
Ot e Anna Pala
Anna88
Informatore

Bericht door Anna88 » di aug 14, 2012 4:10 pm

Ciao ot, geweldig bedankt voor je informatie. Heerlijk om te horen dat we wrrs wel een auto kunnen huren.. Weet je of we daar kunnen geraken met het openbaar vervoer? Anders zal het een beetje moeilijk worden.. Heb je misschien ook een idee van plaatselijke auto verhuur bedrijfjes in cagliari zelf? Heb al wat opzoekwerk gedaan maar momenteel nog zonder succes.. Geweldig dat sardinië je 2de vaderland is geworden. Wij hebben er ons hart toch ook wel verloren dit gaat het 3de jaar op rij zijn dat we gaan.. Maar het was altijd het openbaar vervoer wat we moesten gebruiken en zo zie je natuurlijk niet echt heel veel van het land. Alvast enorm bedankt voor je hulp..
Ot van Tussenbroek
Maestro

auto huren

Bericht door Ot van Tussenbroek » do aug 16, 2012 10:24 am

Buongiorno Anna88 uit de Belgique, is dat je geboortejaar ?
Even nog een kort berichtje, jullie kunnen het voor een scooter proberen in Cagliari, ben wel eens daar geweest maar zou je geen adressen kunnen geven.
Het andere alternatief zou zijn pak de trein naar Sassari en dan de bus nemen naar Santa Theresa en uitstappen in Valledoria.
Kan de mensen in Valledoria even vragen of jullie de wagen weer daar moeten inleveren? Of misschien in Cagliari ???
Als jullie dat willen kan ik bij ze vragen wat het kost? Moet ik wel weten vanaf en tot wanneer jullie de auto nodig hebben en welke ?
Wacht jullie berichten af doe nu niets !
Cordiali saluti Ot e Anna
Anna88
Informatore

Bericht door Anna88 » do aug 16, 2012 11:07 am

ciao ot,
idd 88 is mijn geboortejaar.. heb een beetje opzoek werk gedaan en heb al gevonden dat we de 3de september al een trein hebben vanuit cagliari naar sassari. deze zou dan om 20 voor 5 vertrekken en aankomen om half 8.
alleen vind ik niet bepaald veel terug van het bus verkeer richting santa teresa. weet je waar we die informatie juist kunnen vinden?
en of er dan nog een bus is?
het zou handig zijn moesten we vanaf de 3de de auto al kunnen huren en hem moeten inleveren in cagliari.. aangezien dat we graag een rondreis willen maken.
maar dat hangt er natuurlijk vanaf of we nog een busverbinding hebben richting santa teresa.
moest dit wel zo zijn en zoude we de auto kunnen afleveren in cagliari zoude we hem graag huren van 3 september tot 14september.
indien dit niet zo is en we hem terug moeten inleveren in valledoria dan zal het waarschijnlijk de 13de zijn dat we hem inleveren.
welk type van auto maakt voor ons niet heel veel uit.. we zijn maar met 2 dus het is niet dat we veel plaats nodig hebben. ik ben alvast benieuwd naar je antwoord.. want nu ziet onze vakantie er al een stuk beter uit.. :)
Anna88
Informatore

Bericht door Anna88 » do aug 16, 2012 11:19 am

ciao ot, ook nog even een vraagje.. heeft dit bedrijfje ook een site of niet? en is de verzekering goed inorde van die auto.. niet dat we met problemen zitten.want hebben al verhalen van vrienden gehoord die we liefst niet willen meemaken.. :)
Ot van Tussenbroek
Maestro

Bericht door Ot van Tussenbroek » do aug 16, 2012 2:43 pm

Ciao Anna,
Hoe laat komen jullie aan op Elmas? Want let op er bestaat geen direkte treinverbinding naar Sassari jullie moeten overstappen in Chilivani/Ozieri !
16.40 vertrek CA klopt aankomst Chilivani is 19.13 uur, dan vertrek naar SS om 20.38 en aankomst SS om 21.19 uur
De laatste bus van lijn 728 naar Santa Theresa van de ARST vertrekt bij het station vanaf de VIA XXV APRILE, om 19.55 te laat dus !
Probeer er achter te komen of er een direkte busverbinding is tussen CA en SS ?
Zal me even met de verhuurder in verbinding stellen over jouw vraag?
Ze hebben een webside tw: DITTA PALA ITALO
Tot de volgende keer !

Cordiali saluti / Ot e Anna
Anna88
Informatore

Bericht door Anna88 » do aug 16, 2012 3:48 pm

ciao ot,

ik heb nog eens gekeken en blijkbaar moet er toch een trein zijn die rechtstreeks richting sassari gaat vanuit cagliari..
we landen om 15u20 in elmas.. hebben dan een bus om 15u45 richting cagliari centrum. en zoude dan normaal een rechtstreekse trein hebben richting sassari.. deze heeft als halte oristano, abbasanta,macomer en sassari. aankomst voorzien om 19u30.. of ik moet hier helemaal fout zitten?
we zouden ook de trein richting oristano kunnen nemen en dan van uit daar een bus richting sassari.. deze zou vertrekken om 18u00 in oristano en aankomen om 19u45.
weet je of de halte SASSARI (VIA XXV APRILE) vlak bij het station ligt?
we komen dan wel pas tegen 21u23 in valledoria aan.. is er dan nog de mogelijkheid om de auto nog af te halen?
en om daarna nog op een camping aan te komen? we hebben al wat dingen op gezocht en blijkbaar ligt er wel een camping in de buurt..
joris had ook nog een vraagje of het zeker is dat we de auto mee krijgen? niet dat er dan toch een probleem is omdat hij nog geen jaar zijn rijbewijs heeft.. :) en wij dan toch wel een behoorlijke reis hebben afgelegd.. zodat we met een gerust hart richting sardinië kunnen vertrekken en weten dat er een mooi autotje op ons staat te wachten.. :)
Anna88
Informatore

Bericht door Anna88 » do aug 16, 2012 4:58 pm

en zeker mag je contact opnemen met het verhuurbedrijfje. graag zouden we weten wat het ons gaat kosten en of het mogelijk is om hem terug in te leveren in cagliari, ook wat de verhuurvoorwaarden zijn enz? en of we de auto dan s'avonds de 3de nog kunnen afhalen.
alvast heel erg bedankt voor je moeite..
Ot van Tussenbroek
Maestro

huurauto

Bericht door Ot van Tussenbroek » vr aug 17, 2012 9:58 am

Ciao cara Anna,
Even kort heb zoeven met de firma Pala Italo gebeld, heb je hun webside gezien?
Het is dus inderdaad voor hun geen probleem om een auto te verhuren aan iemand die korter dan 1 jaar z'n rijbewijs heeft! Goed he !
Dan het 2e goede nieuws als jullie voor 10 dagen huren kunnen jullie de wagen in Cagliari achterlaten! Dit is minstens 2 zoenen en een pintje waard !!!!!
Wat de trein betreft, jullie moeten altijd via Chilivani en dan naar SS blijft wel dezelfde trein, beter wel even vragen ! Er schijnt ook een pendelbus te rijden van CA naar SS, even vragen op Elmas!
Wat de trein betreft, heb ik weinig ervaring kijk maar goed op internet?
Het belangrijkste is om bus 728 in SS te halen om 19.55 uur, de straat waar de bus vertrekt is vlak bij het station! Let op wij komen pas di-morgen vroeg aan in Porto Torres, dus ik kan jullie de 3e eventueel niet ophalen!
Huurperiode zal ik vragen voor 4/9 t/m 14/9, volledige casco verzekering is het beste, betaal je wat meer geen gedoe als er wat gebeurd!
Ga offerte voor jullie aanvragen.
Voor het kamperen het beste is Camping LA FOCE via Ampurias in Valledoria.
Tel. 0039.079582109 heb ze gebeld, jullie kunnen tot 23.30 erin normaal tot 20.00 uur ! De taal spreken doet wonderen !
Tot de volgende keer !
Cordiali saluti Ot e Anna
Ot van Tussenbroek
Maestro

autohuur

Bericht door Ot van Tussenbroek » vr aug 17, 2012 10:54 am

Jullie hebben toch zeker en vast een creditkaart ? Anders gaat het feest niet door !!

Saluti / Ot
Anna88
Informatore

Bericht door Anna88 » vr aug 17, 2012 12:25 pm

ciao ot, helemaal geweldig om dit te lezen. we gaan vanmiddag langs de bank om een creditcard aan te vragen.. dus dat is zeker inorde.
voor onze reisweg richting valledoria.. we hebben gekeken voor een pendelbus van cagliari richting sassari maar deze vertrekt al om 14u22 en dan hangen wij nog ergens tussen belgië en sardinië in de lucht. dus dat gaat helaas geen optie zijn.. :) dus hebben we besloten om het ginds voor de zekerheid even na te vragen zodat we niet voor het verdomde feit staan en uiteindelijk niet meer in valledoria geraken. dus de eene optie is.. dat internet ons de juiste informatie geeft en dat we vanuit cagliari de trein pakken richting sassari en daar aankomen om 19u30. de 2de optie is we pakken de trein tot in oristano zullen daar om 17u30 zijn en pakken dan om 18u00 de bus richting sassari en zullen daar dan aankomen om 19u45 om dan om 19u55 de bus te pakken richting valledoria wat natuurlijk wel zeer nipt is.
dus we hopen op het trein verkeer.. ;) die camping die je gaf hadden we idd al gevonden op internet. en leek ons idd de moeite.. hier woude we dan ook onze eerste nacht doorbrengen.. heel fijn dat je al hebt gebeld.. weet je of ze daar ook een woordje engels spreken? want vrees dat ons italiaans nog niet zo goed is om zoiets uit te leggen.. :) alvast geweldig dat je dit allemaal voor ons hebt geregeld een terrasje met een pint zal zeker er tegen over staan.. :) ben alvast benieuwd naar de offerte.. heerlijk dat we de auto mogen inleveren in cagliari zelf.. nu ziet onze vakantie er opeens volledig anders uit. :) tot snel.. anna/joris
Anna88
Informatore

Bericht door Anna88 » vr aug 17, 2012 3:38 pm

bij deze zijn we juist terug van de bank en onze visa card is geregeld.. over een weekje hebben we hem normaal.. :)
Plaats reactie