Vraag over meubels kopen in Sardinië

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Plaats reactie
ulysse
Consigliere

Vraag over meubels kopen in Sardinië

Bericht door ulysse » wo apr 22, 2009 1:05 pm

Hoi,

We gaan in mei alvast een week naar Sardinië om vast wat voorbereidingen te treffen voor de aankomende zomervakantie.
Dan gaan we terug met het hele gezin. Nou hebben we vorig jaar al rondgekeken naar o.a. een nieuw bed, een bankstel enz.enz.
Maar de prijzen vielen ons best wat tegen... :?
Nou is mijn vraag of jullie misschien wat tips hebben waar we zouden kunnen kijken. De bedden zijn eigenlijk het belangrijkst!
Zit er b.v. een Ikea op het eiland?
Het huisje bevind zich trouwens in het dorp Pattada, prov. Sassari.

Ben benieuwd naar de tips!

Alvast bedank. Groetjes, Sal.
Ot van Tussenbroek
Maestro

Bericht door Ot van Tussenbroek » wo apr 22, 2009 3:54 pm

Ciao Ulysse,
Wat een aparte naam, er is zelfs een auto naar je genoemd !
Ja, meubels kopen voor een zomerhuisje neem ik aan ?
Misschien kan ik jullie helpen, wij hebben o.a. familie in Ozieri wonen!
Punta Ida heet het waar ze wonen, helemaal boven op de berg, de weg naar Pattada, bij de zendermasten. Ben er vanaf 18 juni voor een week want een dochter van hun gaat trouwen !
Ik zou bij hun info kunnen vragen ? Kennen jullie het centro commerciale PREDDA NIEDDA aan de Carlo Felice bij Sassari ?

PS Laten jullie ook meubelen uit NL overkomen? Ik weet misschien iets voor jullie, bruin leer luie stoelen voor een spotprijs !

saluti / Ot
Sardegna piu di un mare di ferie !
ulysse
Consigliere

Bericht door ulysse » wo apr 22, 2009 5:38 pm

Hoi Ot,

Ulysse is uiteraard m'n nickname... :lol:
Predda Niedda is bekend terrein, daar zouden we inderdaad ook eens een kijkje kunnen nemen. Goed idee!
Het gaat nu inprincipe alleen nog om 2 á 3, 1 persoons bedden en een 2 persoons bed. Matrassen hebben we vorig jaar zomer nieuw gekocht.
Wij zijn in Pattada van 14- t/m 21 mei om vast wat kleine voorbereidingen te treffen voor de aankomende zomervakantie.
Dan blijven we 3 weken en gaan de kids ook mee. :P
Als je wat info aan je familie zou willen vragen over o.a. waar je voor een redelijke prijs kunt slagen voor een paar bedden, graag! Alle info is welkom. In mei gaan we dan kijken of we kunnen slagen.

We laten verder geen meubelen uit NL overkomen, bedankt voor het aanbod.

Alvast bedankt!

Groetjes, Salvatore. (echte naam :D )
Freek
moderator

Bericht door Freek » wo apr 22, 2009 6:23 pm

Dag Ulysse,

Als je niet al te duur uit wil zijn is de Brico misschien een alternatief. http://www.bricosarda.it/html/home.html

Freek
maarten
Maestro

Bericht door maarten » do apr 23, 2009 7:46 am

De conforama, ( voormalig Emmezetta) is voordelig en hebben van alles ( ook in Sassari) de kwaliteit is wisselend, maar prijs kwaliteit verhouding is wel goed ( een soort leenbakker).

Wij wonen zelf in de buurt van Cagliari, je hebt hier de "Semararo", dit is te vergelijken met Ikea, qua inrichting en "routing" in de winkel en wat aanbod betreft. Wel iets duurder maar niet veel! helaas verkopen ze er geen Zweedse balletjes of van die lekere kleffe hotdogs voor een euro.

De semararo is naast of eigenlijk bij het Sardinia Outlet Village, "Corte del Sole" te Sestu.

Maarten
Vakantie op sardinie! <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sardaholiday.com">www.sardaholiday.com</a><!-- w -->
ulysse
Consigliere

Bericht door ulysse » do apr 23, 2009 9:23 am

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hier kunnen we vast wat mee

Uiteraard laten we jullie weten of we geslaagd zijn. :D
Gr. Sal.
Ot van Tussenbroek
Maestro

Bericht door Ot van Tussenbroek » vr apr 24, 2009 10:52 am

Ciao Salvatore,
Ma tu sei figlio di un emigrato Sardo in Olanda?
Aangezien ik erg veel familie/vrienden op Sardegna heb, even navraag gedaan voor je bedden:
In Ozieri en omgeving vindt je geen zg economische bedden voor een zomerhuisje! Ik heb fam. in Tula die een 2e huis hebben in Cugnana (Costa Smeralda) de gehele inrichting van hun huis allemaal gekocht in Olbia, daar is wel degelijk veel aanbod.
Ze geven mij nog een aantal adressen door in het weekend, echter zeker de moeite waard zijn: BRICOSARDA / IPERSTANDA en het CENTRO COMMERCIALE OLBIA.

Saluti / Ot
Sardegna piu di un mare di ferie !
ulysse
Consigliere

Bericht door ulysse » za apr 25, 2009 1:14 pm

Ot van Tussenbroek schreef:Ciao Salvatore,
Ma tu sei figlio di un emigrato Sardo in Olanda?
Aangezien ik erg veel familie/vrienden op Sardegna heb, even navraag gedaan voor je bedden:
In Ozieri en omgeving vindt je geen zg economische bedden voor een zomerhuisje! Ik heb fam. in Tula die een 2e huis hebben in Cugnana (Costa Smeralda) de gehele inrichting van hun huis allemaal gekocht in Olbia, daar is wel degelijk veel aanbod.
Ze geven mij nog een aantal adressen door in het weekend, echter zeker de moeite waard zijn: BRICOSARDA / IPERSTANDA en het CENTRO COMMERCIALE OLBIA.

Saluti / Ot
Buona indovinare!!! :D Mio madre è Olandese.

Bedankt voor je tips Ot!
We weten nu in ieder geval waar we een kans van slagen hebben.
De winkel die Maarten aangaf, de Conforama heeft ook een duidelijke website. Denk dat we daar als eerste een kijkje gaan nemen.
Als we terug zijn laat ik zeker weten of we geslaagd zijn :D
ulysse
Consigliere

Bericht door ulysse » vr mei 15, 2009 11:38 am

Donderdagavond rond 23:30 zijn we aangekomen in Pattada.
Vandaag gaan we eerst even een kijkje nemen bij de Conforama.
Het is hier trouwens heerlijk weer!

Gr. Sal.
ulysse
Consigliere

Bericht door ulysse » wo mei 27, 2009 10:34 pm

Gisteravond laat terug gekomen :( 1 week was net even te kort daarom een klein weekje bijgeboekt.
Het was echt stralend weer en het was echt afzien toen we uit het vliegtuig stapte op vliegveld Weeze. Koud!!!

De zoektocht naar meubels en wat kleine werkzaamheden aan het huis zijn geslaagd.

Bij de Conforama hebben we een mooie slaapbank en een keukenblok met bijbehorende kastjes gekocht. Bedankt nog voor de tip!
In de buurt van Predda Niedda hebben we zelf ook een leuke winkel gevonden, Mondo-idee. Hier hebben we een mooi tweepersoonsbed met een goed matras en een salontafel gekocht.
Deze winkel is zeker de moeite waard als je op zoek bent naar huishoudelijke spullen. De winkel zit trouwens boven een Brico filiaal.
Adres: Viale Porte Torres 30

Groetjes, Sal.
Plaats reactie