Met auto en overtocht of vliegen

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
Plaats reactie
moon
Ospite

Met auto en overtocht of vliegen

Bericht door moon » za jan 26, 2019 12:21 pm

Dag,

Wij overwegen om met ons gezin van 4 (2 kinderen van 11 en 8 jaar) in augustus naar Sardinië te gaan. We zouden dan voorafgaand een paar dagen naar Rome en Napels willen. Doorgaans reizen wij met de auto (een relatief kleine), maar deze reis met ook nog een overtocht zou wel een hele onderneming zijn zowel qua tijdsintensiteit alsook kostbaarheid. Ik wil vragen of jullie ervaring en tips hebben hoe een dergelijke reis vorm te kunnen geven aangezien dat ook al een hele onderneming is 😉? Ik las ergens over vluchten naar Sardinië die via een tussenstop in Rome gaan. Zou dat een (voordelige?) optie kunnen zijn en zo ja, hoe dan? Kunnen jullie misschien een indicatie geven van de te verwachten kosten? Ook de geschatte kosten per week voor een huurauto?
Ik las dat dit forum helaas niet heel actief meer is en geadviseerd wordt het via Facebook te volgen, maar ik ben geen lid van Facebook. Ik hoop dan ook dat ik hier toch wat adviezen op kan doen 😊.
Alvast hartelijk dank in ieder geval.

Moon
emma_
Informatore

Re: Met auto en overtocht of vliegen

Bericht door emma_ » do mar 07, 2019 3:08 pm

Het is voor ons ook de eerste keer dat we naar Sardinië reizen. Veel informatie over hoe je het er beste heen reist kan ik je dan ook helaas niet geven, maar wij hebben er persoonlijk voor gekozen om met het vliegtuig te gaan en er ter plaatse een autootje te huren. We hebben onze tickets geboekt met Easyjet. De prijs van de vliegtickets valt reuze mee en vanuit de luchthaven van Olbia kun je ook vliegen naar Napels. Misschien een ideetje voor jullie? Ook wij zijn nog op zoek naar een autoverhuur bedrijf, maar tot nu toe nog geen reactie...
saragarcia02618
Ospite

Bericht door saragarcia02618 » ma apr 15, 2019 5:25 pm

Ik heb geverifieerd dat 2 maanden zijn verstreken sinds dit bericht. Ben je aan het einde van de reis naar Sardinië geweest? Heb je daar een voertuig gehuurd?
Ze hebben me heel goed gesproken over autoverhuur in Malaga Marbesol, maar ik weet of ze daar op Sardinië een kantoor hebben ...
crnib
Ospite
Contacteer:

Bericht door crnib » vr jul 26, 2019 9:45 am

Wij zijn ook van plan om naar Sardinië te gaan, maar dan ergens begin september, twijfelen ook nog tussen auto en vliegtuig. Wat kost de overtocht met de boot en hoe lang duurt deze als je zelf met de auto gaat.

Zijn er rechtstreekse vluchten naar Sardinië vanuit Nederland of de vliegvelden net over de grens (Brussel, Antwerpen, Dusseldorf?)
Houdt wel van avontuur en actie 🏊‍♀️, lust daarna wel een goede Chardonnay of Merlot wijn om bij te komen 🍷
Plaats reactie