Nederlanders over Sardijnen

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Plaats reactie
Nina
Maestro
Contacteer:

Nederlanders over Sardijnen

Bericht door Nina » di apr 03, 2007 8:32 pm

Vanuit stormachtig en regenachtig Cagliari vandaag las ik het volgende ingezonden stukje van een Nederlandse mevrouw, ik zal het letterlijk overnemen:

"Sono una signora olandese, che abita in Sardegna e spesso leggo le vostre tristi lamenteli sui lavori domenicali e festivi: I supermercati olandesi sono sempre aperti e voi Sardi siete pigri e senza voglia di lavorare..."

Waarom zijn Nederlanders altijd zo bot en hoe halen ze het in hun hoofd om toch altijd maar weer kritiek te uiten op het land waar ze wonen. Dit soort uitlatingen irriteert mij persoonlijk mateloos en is al de tweede keer dat ik een dergelijk bericht in de Sardijnse krant lees!
Ik kon het niet laten om te reageren op dit artikel via een sms.... of het iets uithaalt?
Hopelijk wordt het morgen beter weer, het is ongeloofelijk, maar ondanks het slechte weer ben ik toch een paar keer met de hond het strand opgegaan, een kwartier misschien.... ik kwam hier bleek en verstressed aan afgelopen zondag, ik voel me nu al een ander en heb een goeie kleur, heerlijk! Groeten aan alle Sardinie forum members uit Torre delle Stelle (CA)
Ciao Nina
Paolo
Informatore

Bericht door Paolo » wo apr 04, 2007 12:04 pm

laat me raden.. il giornale di sardegna?

tsja.. ik hoor het wel vaker hoor, tuurlijk zijn er genoeg luie mensen op sardinie maar die vind je overal! ook hier in nederland hoor.. de sardijn is in mijn ogen nog altijd vindingrijker dan de meeste nederlanders aangezien de voorzieningen daar minder vanzelfsprekend zijn.

Ik zou me er niet zo druk om maken, al begrijp ik je reactie wel helemaal hoor! Helaas zijn de meeste mensen erg kortzichtig en het is natuurlijk ook zo dat je als emigrant je eigen vaderland altijd een beetje romantiseert. Daar heb ik zelf ook last van, ik ben dan niet in italie geboren maar bekijk italie soms wat rooskleuriger dan dat het werkelijk is.

Veel plezier nog! Ben jaloers dat je daar nu bent pffffff

Paolo
Gina
Maestro

Bericht door Gina » wo apr 04, 2007 4:59 pm

He Nina,

Hoe is het weer nu dan op la bella Sardegna????
Ik vertrek namelijk de 15e en hoop wel een beetje op
mooi weer.

Saluti!!
Afbeelding
Marisca
Consigliere

Re: Nederlanders over Sardijnen

Bericht door Marisca » wo apr 04, 2007 7:07 pm

Ik weet niet of ik de enige ben maar mijn Italiaans is nog niet zo goed. Ben bezig met 1e jaars Italiaans en kan nog niet de hele tekst begrijpen.

Wat ik ervan begrijp is dat deze Nederlandse vrouw op Sardinië woont en dat ze klaagt dat de Sardijnen niet op zondagen en feestdagen werken. Maar dat de winkels in nederland dan wel altijd open zijn.

Verder kom ik niet :oops:

Groetjes Marisca

[/quote]

"Sono una signora olandese, che abita in Sardegna e spesso leggo le vostre tristi lamenteli sui lavori domenicali e festivi: I supermercati olandesi sono sempre aperti e voi Sardi siete pigri e senza voglia di lavorare..."

[/quote]
Janina
Maestro

Bericht door Janina » do apr 05, 2007 9:34 pm

Hoi Nina,

Deze mevrouw vergeet, dat de mensen die in een bedrijf of winkel of op het veld werken, vanaf 08.30 t/m 13.00 uur en daarna nog eens vanaf 17.00 t/m 21.00 uur. Doe dat maar eens na, vreselijk. Wanneer je ver van je woonplaats werkt, kun je tussen de middag niet eens je boodschappen doen, omdat de winkels dan gesloten zijn, maar je kunt ook niet naar huis om te eten en dan s'avonds laat nog voor je gezin te zorgen. Deze mevrouw werkt zeker niet!!!!!
Afbeelding

Dan vanaf juli t/m september ook nog eens op zondag open te zijn, vanwege de vakantieperiode.

Ik heb respect voor deze hardwerkende mensen. Dat er veel armoede heerst op Sardinie is bekend, vooral de oudere mensen, die geen pensioenrechten hebben opgebouwd, hebben het moeilijk. Maar je hoort ze nooit klagen. Ze zijn tevreden met wat ze hebben.

Nina geniet van je verblijf op Sardinie, veel plezier en geniet van de Sardijnse zon. Afbeelding

Groetjes, Janina
Janina
Maestro

Bericht door Janina » do apr 05, 2007 9:39 pm

Hoi Gina,

Dus de 15e vertrekken jullie naar Sardinie, of ga je alleen?
Ik wens jullie veel plezier en geniet van alles wat Sardinie te bieden heeft.

Groetjes, Janina Afbeelding
Nina
Maestro
Contacteer:

Bericht door Nina » vr apr 06, 2007 10:54 am

Hoi Allemaal,
Een van de meest voorkomende redenen dat de Sardijnen, terecht, klagen over werken op zondag en feestdagen, is het feit dat ze onderbetaald worden en niet omdat ze lui zijn. Geef ze eens ongelijk!

Gelukkig is het weer sinds gisteren verbeterd, we hebben deze week helaas slecht weer gehad, veel regen en storm. Dus vandaag en morgen nog even van de zon genieten, zondag helaas weer richting Verona. Door de regen is het landschap schitterend alles staat volop in de bloei, zelfs op het strand bloeit er van alles! Dus vanaf nu gaat het vast schitterend en warm weer worden.
Buona Pasqua a tutti
Groeten van Nina uit Torre delle Stelle (Cagliari)
Gina
Maestro

Bericht door Gina » vr apr 06, 2007 4:43 pm

Ik ga voor het eerst een weekje alleen weg, met een vriendin maar zonder man en kinderen.
Ben wel blij te horen dat het weer beter is geworden.
Maar ook al zou het minder zijn, we zullen ons zeker vermaken!!
In de zomer gaan man en kinderen weer mee.

Saluti.
Afbeelding
matje 4
Ospite

nederlanders over sardijnen

Bericht door matje 4 » zo jul 01, 2007 10:38 am

'mevrouw' zal zeker uit een grote stad komen.

Bij ons zijn de supermarkten ook dicht op zondag, misschien dat de Nederlandse Boeren en Buitenlui ook lui (he, 2x na elkaar, zit misschien iets in) zijn....

Je kunt het natuurlijk ook anders bekijken. In Nederland is men zo egoistisch dat men winkelpersoneel geen vrije dag gunt, omdat men ook op zondag boodschappen wil kunnen doen.

Als 'mevrouw' op zondag gebruik maakt van de opengestelde winkels, hoeft zij niet te werken. Dus, volgens haar eigen redenering is zij ook lui.......

Vervelend dat we de behoefte voelen om ons tegen zulke domme mensen te verdedigen.
Plaats reactie